1/23/15

Polecane polskie blogi na temat minimalizmu

O minimalizmie napisano już wiele. Coraz więcej słyszy się o nim w sieci, w TV, powstają książki i filmy. Gdy początkowo zagłębiałam się w ten temat, czytałam głównie amerykańskie blogi, czasami jednak miałam wrażenie, że czytam albo o rzeczach strasznie oczywistych, albo o rzeczach tak idealnych, że przypominają bajkę.


Na szczęście polska blogsfera też się rozwija pod tym kątem  i dzisiaj przedstawię Wam parę swoich ulubionych miejsc.


Zacznę od bloga Simplicite. Odkryłam go całkiem przypadkowo. Tak jak to często bywa, jeden link prowadz do innego, jeden blog do następnego. U Kasi szczególnie do gustu przypadła mi seria Szafa Minimalistki. Wszystko zaczęło się od projektu 7 urbań w 7 dni. Czyli wybieramy sobię 7 rzeczy które nosimy przez tydzień. Dowolnie je łączymy i zestawiamy. Zestawy tworzone przez auktorkę bloga są proste i funkcjonalne. Na blogu pojawiają się też wpisy na temat wnętrz, podróży czy kuchni.

Drugi blog który chcę Wam przedstawić to Droga do minimalizmu. Tutaj znajdziecie wiele zastosowań minimalizmu w codziennym życiu. Poczytać można o wszystkim co nas otacza. Autorka bloga porusza wiele tematów i zgrabnie wplata w nie ideę minimalizmu. To zdecydownie mój ulubiony polski blog traktujący o minimaliźmie. Podoba mi się jego lekkie przesłanie i teksty które bardzo często inspirują do zmian.

Wystarczy mniej. Blog prowadzony przez parę osób, teksty różnorodne. Jest min. o konsumpcjonizmie, o rodzinie, o oszczędzaniu oraz, o motywacji do działania. Bardzo przypadł mi do gusty pomysł prowadzenia bloga przez parę osób. W ten sposób możemy poznać róźne pukty widzenia i czerpać inspirację z wielu płaszczyzn.

Minimal Plan. Tutaj pójdę ma łatwiznę i pozwolę sobie wkleić opis autorki :
"Kobieta, lat trzydzieści kilka. Dziennikarka, redaktorka. Pracuje w ogólnopolskiej redakcji i prowadzi organizację pozarządową. Nie ma telewizora, ma Internet. Od pewnego czasu śledzi głównie blogi „ze świata” i polskich minimalistów. Nie będzie więc pisać o Smoleńsku, Grycankach, matce Madzi i tym podobnych tematach, z którymi styka się z konieczności na codzień i których ma już powyżej uszu. Tylko o tym, co ostatnio najbardziej ją interesuje, a co można streścić w hasłach: zwolnić, upraszczać, nie dać się zwariować, odłączyć się od systemu i samemu ustalać reguły.” 
Brzmi ciekawie prawda ? Lubię ten blog za długie teksty. Można usiąść z herbatką i spędzić miło czas. A gwaratnuję, że ten czas nie będzie stracony.

Prosty blog. Blog Ajki, autorki książki Minimalizm po polsku. Wartościowe teksty na temat wielu sposobów upraszczania życia , poznawania siebie i wyłuskania z otoczającego nas życia, tego co naprawdę wartościowe.

I na konieć swieżynka, wypatrzona w ostatnim wpisie Simplicite. Proste jest piękne. Bardzo przypadło mi do gustu podzielenie bloga na 4 strefy : kuchni, ducha, pielęgnacji i szafy.

No to zostawiam Was na weekend z ciekawymi linkami ;)


nissiax83

37 comments:

  1. O, fajnie :) Znam simplicite i blog Ajki. Sama polecam www.ubierajsieklasycznie.pl. To kopalnia wiedzy, jeśli chodzi o dobór kolorystyki noszonych tekstyliów do swojego typu urody, ale też dużo, dużo więcej (o samym minimalizmie też jest). Może mój opis nie wydaje się zachęcający ;)))) ale polecam :) Pozdrawiam, Magda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Popieram, przemiła autorka i profesjonalne podejście do tematu!

      Delete
  2. chętnie zapoznam się z tymi blogami, bo w ostatnim czasie bardzo zanteresowala mnie ta tematyka :)

    ReplyDelete
  3. Bardzo mi miło, że zawędrowała Pani do bloga "wystarczy mniej", który nazywa się w zasadzie Droga do prostego życia. Pozdrawiam Nowy Jork! A wszystkim życzę dobrej lektury :)

    ReplyDelete
  4. Oj faktycznie ciekawe te blogi ;)
    Znam tylko pierwszy i uwielbiam szafę minimalistki, choć sama jestem jej przeciwieństwem i nie umem podjąć tego wyzwania z ubraniami ;)
    Pozdrawiam
    Marcelka Fashion
    ;)

    ReplyDelete
  5. Świetna lista, kilka wpadło mi w oko. Również dodałabym styledigger, ostatnio ma bardzo ciekawe posty :)

    ReplyDelete
  6. Kolejny wpis który wniósł trochę nowości w moje życie ;) nie znałam ani jednego bloga z proponowanych przez Ciebie ale od dawna interesuję się minimalizmem, więc przydadzą mi się :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Właśnie dzięki Kasi podjęłam się na blogu wyzwania 7 ubrań w 7 dni. Jutro zaczynam piaty tydzień :)

    Całuski
    Karola z TuSiePisze

    ReplyDelete
  8. Aleee sie ciesze, ze Cie znalazlam :-) dobrze, ze jestes!

    ReplyDelete
  9. Ja sobie spokojnie nie śpię w nocy, a tu Nissiax poleca mojego bloga :) To ogromny zaszczyt, że nazwałaś Moją drogę do minimalizmu swoim ulubionym. Mam nadzieję, że innym też przypadnie do gustu. Blog Simplicite jest zdecydowanie moim faworytem: świetne teksty i przepiękna oprawa wizualna sprawia, że często tam zaglądam.

    ReplyDelete
  10. Kilka zupełnie nieznanych mi - dzięki Nissiax <3

    ReplyDelete
  11. O, dziękuję za ten wpis. Minimalizm krąży wokół mnie już od jakiegoś czasu, ale z wdrażaniem pełną gębą jest różnie, mam chwilowe zrywy, a potem zapominam. Szafę przeczyściłam przed świętami, ale widzę jeszcze duuużo jest do przebrania (oddania, sprzedania, wyrzucenia) i kupowania z głową. To samo mam w kuchni - za dużo zapasów żywieniowych i sprzętowych też nie dobrze mieć ;) Dzięki za polecenie blogów - z chęcią zatopię się w lekturze :-)

    ReplyDelete
  12. Przydadzą się takie linki. Ludzie w dzisiejszych czasach uwielbiają sobie komplikować życie - sama to robię. Minimalizm powinien być mottem każdego człowieka, bo to przepis na długowieczność zarówno w kontekście codziennej organizacji obowiązków, otaczającego nas wystroju, ale też jedzenia, zakupów i... partnerów. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaintrygowalas mnie tym minimalizmem odnosnie partnera. Gdzie mozna cos znalesc na ten temat ;) ?

      Delete
  13. Bardzo ciekawe blogi. Dziękuje :)

    ReplyDelete
  14. ściągnęłam ten post myślami. Chciałam, żeby ktoś polecił kilka blogów o minimalizmie i pomyślałam o Tobie:-) A dziś taka niespodzianka. Mnie do minimalizmu jeszcze daleko, ale uporządkowałam swoją szafę i nie kupuję już głupot na wyprzedażach. Jeszcze tylko muszę pozbyć się kosmetyków i rozsądniej kupować zabawki Małej K (moja wielka słabość)

    ReplyDelete
  15. Znam tylko Simplicite, ale chętnie poznam też resztę blogów. Dzięki za podzielenie się linkami :)

    ReplyDelete
  16. Świetne propozycje! Od dłuższego czasu kompletuje swoją garderobę tylko w niezbędne rzeczy:)

    ReplyDelete
  17. Niez tych blogów co się prezentujesz znam, inne są dla mnie totalną nowością. Na pewno z miłą chęcią zagłębie te blogi bardziej gdyż większy minimalizm to jedno z moich postanowień noworocznych.

    ReplyDelete
  18. Na pewno sprawdzę blogi, o których piszesz:) Dzięki!

    ReplyDelete
  19. Coś innego, nietypowego jak dla mnie na blogosferze ;) niech się tylko skończy sesja - mam do przeczytania 3 książki a zaraz potem ogarnę polecane przez Ciebie strony !
    Zmotywowałaś mnie jednak do ćwiczeń - kiedyś w jakimś filmiku powiedziałaś, że skoro mam czas Cię oglądać, to mam też czas na trening - miałaś rację :))
    Dzięki i pozdrawiam !

    ReplyDelete
  20. Moim absolutnie najulubienszym blogiem o tej tematyce jest Zero Waste Home. Autorka ma bardzo praktyczne, ale bezkompromisowe podejscie do minimalizmu.

    ReplyDelete
  21. Agnieszko, dziękuję ślicznie za polecenie Simplicite :). Teraz wiem, skąd ten ruch we wszystkich kanałach ;). Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  22. Polecam tego bloga: http://mini.post.waw.pl. Autorka urzekła mnie uczciwością wpisów i szczerymi rozważaniami dotyczącymi życia.

    ReplyDelete
  23. Ja czytam Sumplicite, ale skorzystam też z zamieszczonych tutaj linków, bo minimalizm coraz bardziej mnie wciąga. Mogę polecić książkę-pigułkę minimalizmu "Książeczka minimalisty" Leo Babauty z Zen Habits :-)

    ReplyDelete
  24. Może zrobisz vlog o czytniku Kindle?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Już znalazł na Twoim kanale taki film, i post na blogu :)

      Delete
  25. Ja mogę polecić http://lavendaire.com/ ale z tego co pamiętam to chyba polecałaś ją w filmiku :)

    ReplyDelete
  26. Ostatnio doszłam do wniosku, że moje życie jest zagracone, straszliwie. Mieszkanie wypchane po same brzegi, często rzeczami, których zwyczajnie nie używam. Miliony butów, ubrań, kosmetyków, filmów DVD, książek... I wszystkiego innego. Chyba pora coś z tym zrobić.

    ReplyDelete
  27. Bardzo ciekawe blogi, dodałam już do listy obserwowanych.

    ReplyDelete
  28. Czytam Cię i oglądam już od jakiegoś czasu i jestem pod wrażeniem Twojego profesjonalizmu i pozytywnego nastawienia. :-) Zainteresowałam się minimalizmem po przeczytaniu polecanej przez Ciebie książki "Minimalizm po polsku" i właśnie szukałam ciekawych blogów na ten temat. :-) Ja od siebie mogę też polecić stronę http://into-mind.com/, na której autorka zamieszcza bardzo wyczerpujące wpisy o komponowaniu szafy minimalistki i nie tylko. Naprawdę ogrom wiedzy. Niestety strona jest po angielsku. Jeszcze raz dziękuję, Nissiax! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ino-mind uwielbiam i czytam od prawie samego początku :)

      Delete
  29. Kupiłam książkę "Minimalizm po polsku" mojej mamie pod choinkę, bo zauważyłam, że ma coraz większe problemy z bałaganem i kupowaniem kosmetyków, zwłaszcza podkładów do twarzy i tuszy do rzęs. Moja mama jest wymagającą czytelniczką, czyta dużo, ale nigdy nie była fanką poradników. Książką jest rozczarowana, uważa, że jest dosyć banalna i prosta, że oczywiste prawdy są w niej podane w formie prawd objawionych, opisywane niepotrzebnie na trzy strony.

    Powiedziałam jej, że brałam książkę w Ciemno, bo to Ty ją polecałaś. Stwierdziła, że to wiele wyjaśnia, bo jesteśmy młode i dla nas to co dla niej jest oczywiste może takie nie być. Moja mama jest osobą bardzo zorganizowaną, ale i zapracowaną, stąd mógł wynikać bałagan, a te podkłady to podobno głównie wynik tego, że po prostu niektóre się nie sprawdziły, a nie brak opanowania w kupowaniu. Powiedziała, że jeszcze da szansę tej książce.

    A jak nie, to ja ją przeczytam, czytałam fragmenty i podobała mi się :)

    ReplyDelete
  30. Bardzo spodobało mi się Twoje zdefiniowanie stylu życia jako "racjonalny" :) Naprawdę bardzo ciekawy i fajny filmik :) W ciągu ostatniego roku mój styl życia uległ zmianie na "prosty" w taki sposób ja definiuję swoją zmianę :) Nie określiłabym się mianem minimalistki i daleko mi do tego, ale minimalizm bardzo mnie interesuje. Polecam bardzo fajny blog piękno i minimalizm - http://pieknoiminimalizm.blogspot.com/ i jeżeli miałabyś ochotę zapraszam na mój blog - Classy Simple Life classysimplelife.blogspot.com - który od miesiąca prowadzę i dzielę się swoimi doświadczeniami z "procesu transformacji" zmiany swojego życia na prosty - pozdrawiam !

    ReplyDelete
  31. świetne, dziękuję za linki

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...