4/17/14

Wegański sernik + wyniki mini rozdania

Wczoraj, całkiem przypadkowo, trafiłam na ciekawy, apetycznie wyglądający wegański przepis. Wszystkie składniki miałam w domu, więc stwierdziłam, że sprawdzę co mi wyjdzie :)



Wyszło niebo w gębie !
Wszystko bez pieczenia i bez gotowania. Gotowe w 15 minut ( + 2 godziny na schłodzenie ) oraz bez produktów zwierzęcych.


Składniki:

Spód:
- 1 szklanka mieszanki orzechów ( mieszajcie co macie, mogą być migdały, nerkowce, orzechy laskowe, włoskie itp)
- 1 szklanka suszonych daktyli
-  troszkę soli

"Sernik":
- 3 szklanki nerkowców ( moczonych w wodzie przez miminum 4 godziny )
-  sok z 3 cytryn
- 3 łyżeczki ekstraktu waniliowego ( uwaga ! to nie jest to samo co olejek waniliowy do ciast )
- 2/3 szklanki oleju kokosowego
- 2/3 szklanki syropu z agawy ( możecie użyć też miodu )
- 2 szklanki owoców ( maliny, tuskawki, jagody - co lubicie )



Przygotowanie:

Wszystkie składniki na spód umieszczamy w robocie kuchennym i miksujemy do uzyskania lepkiej pasty. Pastą wykładamy blachę lub formę w której chcemy umieścić ciasto. Spód powinien być dość gruby.

Wszystkie składniki na "sernik" ( poza owocami ) miksujemy do uzyskania konsystencji serka.

2/3 powstałej masy rozprowadzamy na naszym orzechowym spodzie. Do pozostałej masy dodajemy owoce i ponownie miksujemy. Rozprowadzamy na pierwszej "serowej" warstwie, ozdabiamy owocami i gotowe. 
Całość wstawiamy na ok 2h (lub więcej) do lodówki.

Ciasto wyszło przepyszne, jutro lecę po zapas składników i robię kolejną porcję na święta :)

Przy tej smacznej okazji rozwiązanie rozdania czerwonej bransoletki.

Sznureczki wędrują do:

- Dagmara K
- Nowa karta
- martynika
-Pani magdalenaa 

Wybrane osoby proszę o przesłanie danych kontaktowych na mojego maila.

Pozdrawiam serdecznie
nissiax83

54 comments:

  1. Wspaniały przepis, chętnie wypróbuję. :)

    ReplyDelete
  2. ojej u mnie godzina 00:00 , a przy tym Wielki Piątek i w brzuchu zaburczało :) Przepis wędruję na listę rzeczy do zrobienia :) Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  3. Wyglada super! Chyba tez zrobie na swieta:). Przymierzam sie do zrobienia 'trufli' orzechowo-suszonoowocowych, ale ciagle zapominam namoczyc orzeczow:/

    ReplyDelete
  4. Chyba jednak pozostanę przy klasycznym serniku, również tym na zimno.
    Swoją drogą mnie nigdy się nie zdarza, abym miała wszystkie składniki wymagane w przepisie w domu ;)
    Gratuluję zwyciężczyniom.

    ReplyDelete
  5. Ależ to pysznie się prezentuje :)

    ReplyDelete
  6. Pięknie wygląda, uwielbiam sernik z nerkowców:)

    ReplyDelete
  7. Zazwyczaj nie ruszają mnie tego typu przepisy, ale ten jak najbardziej poruszył moimi śliniankami :D Zrobię!

    ReplyDelete
  8. Dziękuję za nagrodzenie! Już wysyłam maila :)

    ReplyDelete
  9. Ale sobie ochoty narobiłam :) muszę przepis odłożyć gdzieś ku pamięci.

    ReplyDelete
  10. Ciekawy przepis, sernik bez sera kto by pomyślał :) W tym roku u mnie na stole bardziej klasyczna wersja, ale na pewno wypróbuję ;)

    ReplyDelete
  11. wyglada zdecydowanie przepysznie! ale z moim lenistwem ciezko bedzie sie do niego zabrac :D

    ReplyDelete
  12. Wygląda przepysznie, fajnie, że podałaś zamiennik syropu z agawy :)

    ReplyDelete
  13. Rewelacyjnie wygląda!:) Pierwszy raz coś wygrałam! Pozdrawiam Cię nissiu i zyczę Wesołych Świąt spędzonych w rodzinnej atmosferze.

    ReplyDelete
  14. Wow, super przepis, nie dość że wegański to jeszcze bezglutenowy <3 Uwielbiam i na pewno muszę spróbować! Martwi mnie tylko że składniki sernika nie są najtańsze, ale myślę że raz na jakiś czas można sobie pozwolić :)

    ReplyDelete
  15. Hmm, smakowicie wygląda :) Z chęcią bym wypróbowała, ale niestety skończyły mi się wszystkie orzechy :(

    ReplyDelete
  16. Z checia sprobuje wegasernik :) przepus zgapilam :)

    ReplyDelete
  17. Nerniki są wspaniałe! A ja jutro będę robiła surowy wegański mazurek kajmakowy ;)

    ReplyDelete
  18. O kurczę, jaki fajny przepis. Będę musiała go wypróbować :)

    ReplyDelete
  19. Wszystko pieknie ładnie, ale ilość kalorii powala. Tradycyjny sernik ma chyba ze trzy razy mniej.

    ReplyDelete
  20. Wygląda bardzo smacznie! A przepis wydaje się być banalnie prosty!

    ReplyDelete
  21. Wygląda super pysznie! Zastanawiam się, czy nie wypróbować wegańskiej diety (np. przez 2 tygodnie). Nie chodzi o żadne ideologie czy tego typu rzeczy. Po prostu chciałabym spróbować, jak będę się czuła ;)

    ReplyDelete
  22. Ale się pięknie prezentuje a jeszcze z pewnością lepiej smakuje :-) Ale mi narobiłaś ochoty ;-)

    ReplyDelete
  23. Ale bym miała ochotę spróbować :)

    ReplyDelete
  24. Wygląda pysznie :) Szkoda tylko że większość składników jest jak dla mnie trudno dostępna :/

    ReplyDelete
  25. U mnie pechowo żadnego skłądnika w domu nie ma ;) Zostanę przy swoim jogurtowym serniku :)

    ReplyDelete
  26. Mniam, pięknie wygląda :)
    Wiem że jeszcze duzo za wczesnie ale jesienia koniecznie musisz zrobic ciasto dyniowe "raw food" z przepisu Kristiny Carillo Bucaram (wogole polecam jej kanal na Youtubie, tam równiez przepis na to ciasto) :)

    ReplyDelete
  27. Świetny przepis, koniecznie muszę spróbować.
    Pozdrawiam ciepło i życzę Ci Radosnych Świąt Wielkiej Nocy.

    ReplyDelete
  28. Teraz już sama nie wiem, czy piec muffinki, czy sernik :P

    ReplyDelete
  29. Niedawno byłam na nerkowcowym serniku we wrocławskiej knajpce Vega, samej mi się nigdy jeszcze nie chciało, bo zdawało mi się, że orzechowe "serniki" są trudne ;] ale jak widać męczyłam się z tofurnikiem masę czasu, kiedy tu taka prosta, ładna i zapewne przepyszna rzecz Ci wyszła tak szybko :)

    ReplyDelete
  30. Dziwi mnie, ze dopiero teraz sie tym zainteresowalas. Ja od dawna sie czaje na taki sernik, albo z awokado i limonka. Jest mnostwo przepisow w internecie, zarowno na blogach jak i na filmach YT, stad moje zdziwienie :) Serniczek na pewno pychotka!

    ReplyDelete
  31. Polecam kanał FullyRawKristina, jej lody bananowe [http://youtu.be/agfe3Vu25rk], albo tort [http://youtu.be/uLB4H-t4vvk] - po prostu niebo, szczególnie lody [mniam, mniam]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rowniez goraco polecam ten kanal! :)

      Delete
  32. Bardzo ciekawie prowadzisz swojego bloga! ;-) Lubię czytać twoje posty a także oglądać filmiki. A to ciasto to muszę wypróbować, wygląda apetycznie i dotego nie trzeba piec... a ja nie posiadam jeszcze piekarnika więc szukam takich przepisów bez pieczenia :-)
    ps.mam takie małe pytanko z jakiego jesteś znaku zodaiku, wiem że to głupie pytanie ale tak z ciekawości...
    pozdrawiam serdecznie! :-)

    ReplyDelete
  33. Ale to musi być pyszne! muszę spróbować :)

    ReplyDelete
  34. Czyżby przepis od Magdy Pegowskiej? ^^ Ślinka cieknie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie, to jest całkiem inny przepis

      Delete
  35. Nerkowce moczą się właśnie, jutro skoczę tylko po olej kokosowy i aromat z wanilii. Więcej takich przepisów! :-)

    ReplyDelete
  36. Mmmmmm wygląda apetycznie. Aż ślinka cieknie na sam widok :D

    ReplyDelete
  37. Ile to jest jedna szklanka? Albo 2/3? To ile gram? ten przepis taki niedokładny. Czy ja jedyna ktora nie wie? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. przepis jest dokładny ale za główny wyznacznik przyjęte są szklanki czyli ok 250 ml , osobiście uwielbiam przepisy operujące szklankami i łyżkami, nie lubie się bawić w ważenie, przeliczanie gram itp

      Delete
  38. Wczoraj zrobiłam. Dodam, że koszt składników, potrzebnych do jego wykonania wyniósł mnie ok. 108zł. Kto się skusił? ;)

    Jako ciekawostka, pobieżna rozpiska, z zaokrąglaniem cen w dół:
    - szklanka mieszanki orzechów - 7zl
    - 1 szklanka suszonych daktyli - 7zl
    - troszkę soli
    - 3 szklanki nerkowców - 3x1 paczka nerkowców z Lidla za 10zł = 30zł
    - sok z 3 cytryn - 2,5zł
    - 3 łyżeczki ekstraktu waniliowego - użyłam niepolecanego olejku, nie wliczam
    - 2/3 szklanki oleju kokosowego - olej kokosowy z Almy za 26zł/200ml
    - 2/3 szklanki syropu z agawy ( możecie użyć też miodu ) - użyłam miodu 15zł/200ml
    - 2 szklanki owoców ( maliny, tuskawki, jagody - co lubicie - 4 opakowania borówek amerykańskich po 5zł/jedno = 20zł
    Aga, co powiesz? :) Tylko nie myśl proszę, że mam pretensje, itp. ;)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. powiem że jest drogo u Was ale nie mam wpływu na ceny w PL

      Delete
  39. Ale dokonlas obliczenia!! :)) To niesamowite jak w Polsce jest drogo!! Ten post powinien byc wyslany do Sejmu.

    ReplyDelete
  40. Replies
    1. rodzynki, suszone śliwki, brzoskwinie itp

      Delete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...