3/16/14

Domowe guacamole - szybka i smaczna przekąska

Burczy Wam w brzuchu i nie macie pomysłu na przekąskę ? 
A może pojawili się niezapowiedziani goście? 
Zróbcie guacamole :)


Od  kiedy pierwszy raz posmakowałam guacamole parę lat temu, przepadłam i bardzo często pojawia się na moim stole. Składniki są ogólnodostępne, a wykonanie jest dziecinnie proste.


Podstawą dobrego guacamole, jest dobre awokado. Musi być dojrzałe, nie polecam jednak kupować miękkich w sklepie. Najlepiej kupić jeszcze twarde, włożyć do papierowej torebki albo zawinąć w gazetę i zostawić na parę dni.

Składniki:

2 awokado
sok z 1/2 limonki ( może być też sok z cytryn, ale limonka sprawdza się lepiej )
1/2 średniej, czerwonej cebulki
1 pęczek kolendry ( uwielbiam jej zapach ! )
1 pomidor
sól i pieprz


Jeśli chcemy aby nasz dip był "hot" możemy dodać ostrą papryczkę, ja tego nie robię ponieważ nie przepadam za pikantnymi potrawami.

Przygotowanie:

1. Przekroić awokado, usunąć pestkę i wydrążyć łyżką miąższ. Rozgnieść widelcem.



2. Kroimy kolendrę, pomidora i cebulę. 





3. Dodajemy sok z limonki.


4. Mieszamy, dodajemy sól i pieprz. Odstawiamy do lodówki na ok 30-60 minut. 
5. Podajemy z chipsami tortila, mogą też być świeże warzywa np. seler naciowy. Guacamole jest też bardzo dobrą bazą na kanapki lub wrapy.



S M A C Z N E G O ;)
nissiax83

85 comments:

  1. mmm, wygląda przepysznie :) uwielbiam guacamole :)
    zawinięte w papier awokado trzymasz w lodówce?

    ReplyDelete
  2. super! z jakich skladników są te chipsy?

    ReplyDelete
  3. wyglada smakowicie :) dopiero widze twoj nowy naglowek, troche jak z Gazety "Pani domu" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję, też mi się bardzo podoba :)

      Delete
    2. haha super odpowiedź! :)

      Delete
  4. Uwielbiam, też jedna z moich ulubionych przekąsek:)

    ReplyDelete
  5. Jak dobrze, że moje awokado właśnie dojrzewa! Jutro zabieram się za wykonanie! :))

    ReplyDelete
  6. wygląda przepysznie, aż w brzuchu mi zaczęło burczeć. Na pewno wypróbuję przepis

    ReplyDelete
  7. wygląda mega pysznie , muszę wypróbować ten przepis bo bardzo lubię avocado

    ReplyDelete
    Replies
    1. jestem pewna że będzie smakować :)

      Delete
  8. Jakoś nie mogę się przekonać do guacamole. Lubię oddzielnie wszystkie jego składniki, ale samo jakoś mi nie "podchodzi". A może miałam po prostu zły przepis? :) Chyba dam mu jeszcze jedną szansę :)

    ReplyDelete
  9. Od dawna planuję zrobić guacamole. Uwielbiam awokado, myślę, że i taki dip mógłby mi zasmakować :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeśli lubisz awokado to jestem pewna że będzie smakować :)

      Delete
  10. Uwielbiam awokado, ale prawdziwego guacamole jeszcze nigdy nie jadłam :) Będę musiała spróbować :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. polecam, wykonanie to tylko parę minut

      Delete
  11. Mmmm, prezentuje się przepysznie!
    Nigdy wcześniej tego jadłam, czas to zmienić :)

    ReplyDelete
  12. Świetny przepis, na pewno skorzystam! Póki co w mojej kuchni królowało awokado z pomidorkiem i cytryną, ciekawe urozmaicenie mnie czeka :)

    ReplyDelete
  13. Niedawno pierwszy raz jadłam avocado:) Bardzo lubię kanapki: avocado+tuńczyk+ogórek kiszony:) Polecam

    ReplyDelete
  14. Namówiłaś mnie:) Wieczorem zabieram sie za niego! Pozdrawiam ciepło i miłego dnia dla Ciebie Agnieszko!

    ReplyDelete
  15. Również często przyrządzam guacamole ale nigdy nie używałam kolendry chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    ReplyDelete
  16. Jak tylko wyzdrowieje to spróbuję zrobić w domku guacamole :)

    ReplyDelete
  17. haaa czesto to robie a nie wiedzialam ze to sie tak nazywa ;-)

    ReplyDelete
  18. Wygląda przepysznie, uwielbiam awokado, dziś obowiązkowo będzie na kolację :)
    Dziękuję za smakowity przepis :)

    ReplyDelete
  19. Uwiebiam! Pychotka jako kanapka z rye bread jak robie w domu nie dodaje cebuli (ze wzgledow olfaktorycznych) i wrzucam drobno pkrojony ogorek i czerwona papryke. polecam!

    ReplyDelete
  20. No i już wiem, co będę dziś jadła na kolację ;] Za awokado przepadam ale zwykle robię pastę z jajkiem, czosnkiem,cytryną i ziołami:) i za każdym razem zachwycam sie tym oryginalnym smakiem!
    Pozdrawiam :)
    Inn.

    ReplyDelete
  21. Niedawno pokochałam awokado. Ja robię quacamole z czosnkiem i limonką. Ale muszę wypróbować Twój przepis!

    ReplyDelete
  22. U mnie na śniadanie dziś też pasta z awokado :) uwielbiam ten owoc!

    ReplyDelete
  23. Uwielbiam guacamole ale Twój przepis zdecydowanie różni się od mojego; kolendra :) dosyć dominujący smak posiada i czy czasami nie przewyższa reszty? ciekawe. W moim przepisie, oprócz podstawowej reszty obowiązkowo dodaje ząbek czosnku, mała papryczka chilli, kolendrę i kminek (zmielone). Pychota! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w każdym guacamole jaki jadłam do tej pory było z kolendra, jest specyficzna i wyczuwalna w calym dipie ale właśnie o to chodzi

      Delete
    2. Miałam oczywiście na myśli świeżą kolendrę, dotychczas używałam i też zawsze miałam styczność z zmielonymi nasionami kolendry w guacamole, które dają bardziej korzenny smak i aromat. Zaintrygowałaś mnie bardzo "świeżą" opcją :) następnym razem wypróbuje Twój przepis. Pozdrawiam!

      Delete
  24. Pychotka!!! Bardzo zbliżony skład do tego z którego ja korzystam.

    ReplyDelete
  25. jeszcze nigdy w życiu nie jadłam awokado... :)

    ReplyDelete
  26. Bardzo chetnie sie dkusze i bede zajadac z chlebkiem :)))) zaraz lece po avocado :))) mam tylko jedna uwage ... Nie polecal zawijac avocado w gazete bo nigdy nie wiadomo co czycha w tuszu drukarskim (dawniej zawieraly olow, obecnie nie wiem) i poco ma przenikac do avocado :) agnieszko dzieki za przepis:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. najczęściej zawijam w zwykły papier w jaki dostaję zapakowane pieczywo

      Delete
  27. Pyszna jest też pasta z brokuł oraz z pestek dyni, świetnie się nadają jako produkt zastępczy masła :)

    ReplyDelete
  28. Też uwielbiam :) Jest rewelacyjne :)

    ReplyDelete
  29. Dopiero co nauczyłam się jeść Awokado , nie wiem jak mogło mi nie smakować. A w takiej wersji to w ogole poezja !!

    ReplyDelete
  30. Uwielbiam guacamole! Chleb posmarowany avocado z plasterkami pomidora, pieprzem i solą również cudownie smakuje. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  31. koniecznie muszę spróbować zrobić. Wygląda przepysznie :)
    pozdrawiam
    http://www.annowa.pl/

    ReplyDelete
  32. Jeszcze nigdy nie próbowałam, ale coś czuję, że niedługo zagości na moim stole ;)

    ReplyDelete
  33. ja bym dodała jeszcze czosnku :)

    ReplyDelete
  34. Muszę wypróbować Twój przepis:) Ja zwykle robię guacamole z czosnkiem, a za to bez kolendry.

    ReplyDelete
  35. Jalapeño musi byc! ;) Poza tym warto obrac pomidory ze skorki i usunac pestki. Guacamole uzaleznia... :D

    ReplyDelete
  36. i za to uwielbiam ten blog, codziennie mnie czymś zaskakuje i co chwilę coś przez niego wypróbowuję :)

    ReplyDelete
  37. Nie jestem fanką awokado, więc raczej nie dla mnie ;/

    ReplyDelete
  38. Musze sprobowac, ale z papryczka. Ciekawe gdzie w PL można dostac takie organiczne czipsy

    ReplyDelete
  39. Nissiu trochę nie na temat, ale potrzębuję szybkiej odpowiedzi.Wiesz może w jakim stężeniu kwas mlekowy będzie pełnił rolę konserwantu w kosmetykach ? Pozdrawiam serdecznie !

    ReplyDelete
  40. Nigdy tego nie jadłam, ale już na widok samych zdjęć ślinka mi leci :)

    ReplyDelete
  41. zrobiłam, przyznam ze trochę przesadziłam z cebulą (bo co ma druga połówka zostawać w lodówce;), a do tego świeża kolendra okazała się byc troszke zbyt intensywna w smaku jak na moj gust. ale zblendowałam i smaki fajnie się połączyły :D samo zdrowie, więcej takich postów proszę :)

    ReplyDelete
  42. Świetny przepis na pewno spróbuje :) czy kolendrę można czymś zastąpić? Trochę mnie natchnęłaś i od kilku tygodni pije soki owocowe i jem zdrowsze potrawy :) Przygotowuje się powoli do lata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zawsze robiłam z kolendrą, uwielbiam jej smak i zapach , nigdy nie szukałam zamienników

      Delete
  43. Wypróbowałam. Pyszności !
    zdrowe i smaczne <3


    http://gotta-dash.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. nigdy nie lubiłam awokado, ale ten przepis zmienił całkowicie moje zdanie!
    próbowałaś robić kiedyś mus "czekoladowy" z awokado?:)

    ReplyDelete
  45. Świetne! Właśnie zajadam się kanapkami z awokado i powoli się do niego przekonuję :) Guacamole z chęcią zrobię z Twojego przepisu :)

    ReplyDelete
  46. Czy można czymś zastąpić awokado? Jest to jedyna rzecz, na która mam uczulenie, nie mogę nawet dotykać miąższu :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. niestety nie, głównym składnikiem guacamole jest awokado

      Delete
  47. Nareszcie ! :) Twojej wersji nigdy jeszcze nie jadłam, brzmi i wygląda najlepiej. :) Dzieki za ten apetyczny pościk.

    ReplyDelete
  48. Uwielbiam awokado! Brzmi pysznie :)

    ReplyDelete
  49. Oh yeah, my favorite as well. :)

    ReplyDelete
  50. A Ty wiesz, że ja przez te swoje 32-letnie życie nigdy nie jadłam guacamole?! :) ale mam ochotę spróbować... kusisz.. ;)

    ReplyDelete
  51. Uwielbiam Guacamole !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

    ReplyDelete
  52. Nie jadłam nigdy guacamole, ale avokado uwielbiam, w szczególności na kanapce z ciemnego pieczywa z łososiem wędzonym i grubo mielonym pieprzem! Pozdrowienia! :)

    ReplyDelete
  53. co tak cicho na forum i YT?? :(:(

    ReplyDelete
  54. Często robię guacamole, tyle że bez pomidora, a za to dodaj trochę drobno posiekanej papryczki chili. Nadaje ona super ostrość :)

    ReplyDelete
  55. Dziś zrobiłam to guacamole, miałam troszkę mniej kolendry i sok z całej limonki i dwie 3 cm papryczki chili :) Pyszne było!!! Ja nie przepadam za nachos i nie interesowałam się tego typu dipami. Kiedyś jadłam w jakiejś restauracji coś z dipem z awokado i mi nie smakowało, kilka razy sama robiłam i tez nie przypadł mi smak. Teraz mam sposób na jedzenie awokado :D

    ReplyDelete
  56. dziś robię Twoją wersje dla moich gości jak przystawka bedzie super:)
    avocado uwielbiamy!

    ReplyDelete
  57. Spróbowałam i się zachwyciłam :) Niesamowita różnorodność smakowa :) Pychota. Myślałam, że będę miała problem z kupieniem chipsów tortilla.. a okazało się to bajecznie proste :) Dziękuję za przepis i czekam na kolejne !

    ReplyDelete
  58. Zrobiłam i przepadłam. Zakochałam się w tym!! Nie dodałam tylko kolendry bo nie miałam akurat, dodałam jeszcze czosnek (według mnie wspaniale pasuje ale ja dodałam 1/2 ząbka żeby nie dominował).
    mam ochotę Cie uściskać za pokazanie mi tego przepisu!!! :*
    pozdraam

    ReplyDelete
  59. chętnie bym cie zatrudniła jako kucharkę :D takie dobre rzeczy pokazujesz :P

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...