2/13/14

Snow day

Zastanawiacie się gdzie jest zima ?
U mnie !

Z Waszych relacji wynika, że w niektórych regionach Polski jest wręcz wiosennie.
U mnie , no coż … zgodnie z kalendarzem, jest środek zimy



Mam to szczęście, że dzisiaj mogę zostać w domu i nie muszę walczyć z pogodą.
Wybrałam się tylko załatwić parę codziennych spraw w okolicy.

Jest jedna rzecz która mnie za każdym razem zaskakuje gdy spodziewane są opady śniegu.
Zawsze nagłaśniane jest to jako istny koniec świata.
Od paru dni słyszę tylko " OMG a snow storm is comming " !
Zdaje sobie sprawe, że duże opady śniegu utrudniają komunikację, zwłaszcza gdy ktoś mieszka poza miastem, nieprzyjemnie jest też gdy wieje nam w twarz i przemakają buty, ale nadal, to tylko śnieg.
Nie większy, niż ten którego doświadczałam mieszkając w Polsce.

Napiszę jeszcze więcej.
W mojej pracy wiele klientek ( nawet mieszających w tej samej dzielnicy) przekłada zabiegi na inny dzień, ponieważ " OMG a snow storm is comming" .

Przy "snow storm" często są zamknięte szkoły, część firm wysyła też pracowników wcześniej do domu, lub każde im w nim zostać.

Przyznam jednak, że miasto zazwyczaj jest bardzo dobrze przygotowane na ataki zimy.
Dzisiaj metro kursuje normalnie, autobusy mają założone łańcuchy a ulice są regularnie odśnieżane.
Tak regularnie, że ciągle słyszę pługi szorujące po asfalcie pod moimi oknami.


Jeszcze jedno moje spostrzeżenie związane ze śniegiem w NYC.

Podczas opadów śniegu nowojorczycy nie potrafią jeździć samochodem. Nie wiem czy wynika to z ich umiejętności czy z opon całorocznych, ale wystarczy mały opad śniegu, a wszystko porusza się w tempie ślimaczym. Dzisiaj rano ok 9.00 AM, słyszałam w wiadomościach, że na ulicach NYC doszło już do ponad 300 stłuczek.

Tyle na temat "snow storm"  w NYC.
Byle do wiosny :)

nissiax83

62 comments:

  1. U nas faktycznie jest wiosennie, na tyle, że zdążyłam już zapomnieć o zimie. Mam nadzieję, że zima nie będzie chciała już do nas wrócić.

    ReplyDelete
  2. Zima Was dopadła na całego :P
    Jeśli prognoza pogody się sprawdzi - do Nas jeszcze wróci :)
    Co do jazdy autkiem w taką pogodę - i opony zimowe czasami nie dają rady ;)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  3. Lubię czytać o Twoich spostrzeżeniach z NY, tego nie ma w żadnym przewodniku:)

    ReplyDelete
  4. Lubie Twoje wpisy o spostrzeżeniach z NY, tego nie ma w żadnym przewodniku:)

    ReplyDelete
  5. Niesamowite, jednak Polacy najlepiej sobie z zimą radzą ;) Nie zapomnę zimy która zastała mnie 2 lata temu w Edynburgu ;) Tam nawet OMG nie pomagało ;) Szkoci nie mieli bladego pojęcia, co sie robi z pługiem, jak się parkuje samochód i ze jak jest zima to sie włącza ogrzewanie ;)

    ReplyDelete
  6. Aga, zazdroszczę Ci/Wam tego "snow storm" - naprawdę:)!! Mieszkam na Południu Polski (kilkadziesiąt kilometrów od Zakopanego) a w tym roku śnieg mieliśmy przez 9 dni!!!!!!!!!!!!!!! - 2 dni w listopadzie i 7 w styczniu - skrupulatnie liczyłam, bo uwielbiam zimę, śnieg, mróz i niczym dziecko na nie czekam - mój organizm w chłodzie po prostu funkcjonuje lepiej niż latem...- a tu nic tylko stokrotki w ogrodzie... Co do szaleństwa i paraliżu z powodu śniegu - w PL też to się pojawia - stacje tv krzyczą, że mega-zima, bo na termometrze -5 st.C - szał jakiś...
    Pozdrawiam ze słonecznego Kraju:) Gosia

    ReplyDelete
  7. A u nas wiosna:) i niech już tak pozostanie:)

    ReplyDelete
  8. Oj, wcale nie zazdroszczę tej zimy :))))

    ReplyDelete
  9. U mnie w UK od dwóch miesięcy pada deszcz czyli można powiedzieć że mamy jesień w środku zimy ;-) jeśli chodzi o śnieg to również przy najmniejszych opadach London zamiera i jest katastrofa. .. ;-)

    ReplyDelete
  10. Oj, dobrze że u nas jest wiosennie. Nie lubię śniegu a zwłaszcza roztopów.

    ReplyDelete
  11. Pisałam dziś do kuzynki z NY i też mi powiedziała, że miała szkołę zamkniętą. To jest po prostu niesamowite :) Autobusy z łańcuchami - świetny widok :D

    ReplyDelete
  12. U nas na szczęście już widać początki wiosny, nawet ptaki chyba też tak uważają, bo zaczęły zakładać gniazdo (kolejne!) na moim balkonie. ;)

    ReplyDelete
  13. u mnie faktycznie wiosenne słonko świeci przez ostatnie kilka dni, ale wiejący wiatr przypomina, że jeszcze zima nie poszła sobie na dobre :)

    ReplyDelete
  14. U nas śpiew ptaków, słońce i wiosna w pełni. Co do opon: Przyczyniają się, jest duża różnica pomiędzy zimówkami a całorocznymi. Te pierwsze to tak jak jazda na nartach, te drugie- na butach. No, ale żadne opony nie będą miały dobrej przyczepności, jeśli droga nie jest odśnieżona:-)

    ReplyDelete
  15. U nas w Polsce też jest podobnie jeśli chodzi o nagłaśnianie opadów,utrudnien na drogach itp. W wiadomościach strasznie o tym trąbią temat nr.1( no i nie tylko tam... ).Tyle ,że gorzej jest już z odśnieżaniem zwłaszcza na terenach wiejskich. Ale chyba żeby zamkneli już szkołę to naprawde trzeba by było ostrego mrozu i b. dużej ilości śniegu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu się nie zgodzę, opady są raczej czymś normalnym zimą i nikt paniki nie sieje :p wiadomo, jesli chodzi o bezpieczenstwo na drogach itp, ale bez przesady

      Delete
  16. Wooow!!!! :o u mnie dziś tak ciepło, że na upartego można baleriny wsunąć na stopy :P

    ReplyDelete
  17. Aga jest dokładnie tak jak mówisz. Współpracuje z Polski z ludzmi ze Stanów i dzisaj otrzymalam maila, ze ich biura sa zamkniete, ze snow storm uniemozliwil ludziom dojazd do pracy, ze jest tak duzo inch'ow sniegu ze nikt nie rusza sie z domu. Tak myslalam ze troche przesadzaja:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. to zależy od miejsca, jeśli ktoś mieszka w samym NYC to dzisiaj naprawdę nie było większych problemów z dojazdem, ale jeśli ktoś mieszka pod NYC, ale w inny stanie, to tam sytuacja może być już poważniejsza i naprawdę zatrzymać ludzi w domach

      Delete
  18. Bardzo się cieszę,że nie muszę jeździć na oponach całorocznych tylko na zimę ubieram moją wyścigówkę z "zimówki" (opony zimowe).

    ReplyDelete
  19. Nissiu wyglądasz pięknie nawet w tym śniegu :). U mnie na pomorzu była dziś dość ładna pogoda- o 6 gdy szłam na autobus, niebieski niebo prześwitywało :)

    ReplyDelete
  20. Piękna jest ta zima w Nowym Jorku. Od ponad pół roku mieszkam w Kalifornii i moja zima to lato. Dzisiaj mamy 25 stopni! Tak nawet trochę tęsknie za śniegiem :(

    ReplyDelete
  21. Widac ze nowojorczyka zima nie jest strasza i naprawde sa przygotowani do zimy ! Nie to co w angli ,spadnie troszke sniegu a anglicy nie wiedza co maja robic ,panika nic nie kursuje tak jak trzeba ..normalnie snieg to dla nich koniec swiata :) dzieki bogu jak narazie sniegu ani widu a slychu w angli ..tylko deszcz non stopi wichury :( ajjj ile ja bym dala zeby chociaz troszeczke sniegu na zywo zobaczyc !! pozdrawiam serdecznie z deszcowej anglii :)

    ReplyDelete
  22. Nowojorczycy nie umia jeździć nawet jak śniegu nie ma :-/

    ReplyDelete
  23. U mnie na podkarpaciu już drugi tydzień chodzę bez czapki, rękawiczek mam cieńszą kurtkę i szalik bo mi jest po prostu gorąco, ale myślę że zima nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

    ReplyDelete
  24. Nowojorczycy nie mają opon zimowych? o_o
    jak dobrze, że u mnie robi się wiosennie, mam nadzieję, że nie będzie już śniegu :)

    ReplyDelete
  25. A ja dzisiaj z praktycznie końca Ridgewood musialam iść na piechotę na Maspeth do szkoły. A w szkole jak 10 dzieci było w klasie to były tłumy. Ile obelg DeBlasio dostał w mojej głowie to tylko ja wiem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oj słyszałam właśnie o szkołach, powinny być zamknięte

      Delete
  26. Dlatego tak wolno sie poruszaja, bo slyszalam ze zdobycie prawka w NYC jest banalnie latwe, stad tak malo doswiadczeni kierowcy sa pozniej :P

    ReplyDelete
  27. A w Toruniu taka piękna wiosna :)

    ReplyDelete
  28. O kurcze, no ładnie ;-) Ale Nissiax niestrudzona w kaloszkach po zakupki ;-) Uwielbiam Twoje wpisy, "OMG, snow storm" :-D Już słyszę, te panie z Upper East Side :-) U nas pięknie i słonecznie :-) Cieszę się z tego powodu, bo wiosna to moja ulubiona pora roku, a już dawno nie było takiej prawdziwej wiosny. Ostatnio raczej jest zima, zima, zima i nagle bum, lato.. Oby jak najdłużej było wiosennie!

    ReplyDelete
  29. Nissiu, nie tylko w NYC nie potrafia jezdzic przy minimalnym opadzie sniegu, w Ottawie jak tylko troche popruszy to wszyscy panikuja i jest pelno stluczek :/

    ReplyDelete
  30. A może tak orzełek na śniegu? ;)

    ReplyDelete
  31. Co do kierowców to chyba wszędzie tak jest :P u nas też troszkę napada i już ludzie jeżdzą ślimaczym tempem. Ja rozumiem, że trzeba zachować ostrożność itd., ale jeśli ktoś jedzie 30km/h na trasie gdzie można jechać 120 to stwarza jeszcze większe zagrożenie.
    Łańcuchy na kołach autobusów - świetne! U nas w PL nigdy się z tym nie spotkałam (przynajmniej w Łodzi), a przecież to chodzi o bezpieczeństwo wielu ludzi!

    ReplyDelete
  32. O kurcze! A u nas wiosna w pełni... :)

    ReplyDelete
  33. Pamiętam, jak kiedyś spadł niespodziewanie śnieg w Paryżu - zaledwie kilka centymetrów, których w PL byśmy pewnie nawet nie zauważyli, a tam potworzyły się takie korki, istny paraliż, że wielu Paryżan w obawie, że nie dojadą po pracy do domu, nocowało w bliskich pracy hotelach. Paranoja.

    ReplyDelete
  34. W Warszawie pogoda jest codziennie inna przez co juz drugi tydzień męczę się z przeziębieniem. W poniedzialek słońce i wiosna, wtorek deszcz i ciemne chmury, środa deszcz i wiatr, czwartek wiatr i mróz. .. Oby do wiosny ;)

    ReplyDelete
  35. W Niemczech też nie lepiej bo wiosna pełna parą a coś czuje że będzie powtórka z zeszłego roku jak będzi eczas na noszenie lekkich ciuchów to będziemy się szczelnie owijac szalikami.

    ReplyDelete
  36. Nissiu możesz odpisać na email?? (komentarz chyba nie dochodzi;/

    ReplyDelete
    Replies
    1. jestem na bieżąco z mailami, więc jeśli nie odpisałam oznacza to że nie dostałam od CIebie wiadomości

      Delete
  37. Mam nadzieję, że do Olsztyna zima już nie wróci :)

    ReplyDelete
  38. Ja bym chciał trochę prawdziwej zimy ze śniegiem :)

    ReplyDelete
  39. Bardzo dobrze rozumiem Twoje podejście. U mnie tata zawsze mówi: zobacz co się dzieje za oknem! Po co wychodzisz z domu, jak dojdziesz w miejsce X(przykład dowolny)? Na to ja zawsze odpowiadam "Jak to co się dzieje, pada śnieg. Po co panikować i niepotrzebnie się nakręcać." Strasznie działa mi to na nerwy. Tak jak Ty nie rozumiem tego przesadnego określania warunków pogodowych. Dla mnie burza śnieżna byłaby wtedy gdyby wiał bardzo mocny wiatr, śnieg padał bardzo obficie, a do tego tęgi mróz (-25st.C).

    Pozdrawiam ciepło i z uśmiechem. :)

    ReplyDelete
  40. Odkąd zainwestowałam w nieprzemakalne buty żadna zima dla mnie nie jest straszna :-) Ja też nie rozumiem, gdy ludzie robią z tego taką tragedię. Jest ciepło jest źle, jest zimno też jest źle. A ja jutro wyjeżdżamy na narciochy na tydzień i będę miała duuużo śniegu :-)

    ReplyDelete
  41. W Polsce-woj.dolnośląskie mamy 11C i wiosnę z czego się bardzo cieszę!:-)Jeszcze niedawno mieszkałam w Londynie,kiedy spadło 10cm śniegu-całe miasto było sparaliżowane,ponieważ spadło 10cm białego puchu!!!Metro nie jeździło lub było bardzo opóźnione,tak samo autobusy...Nas,Polaków to śmieszyło,bo przecież to był tylko śnieg,a Anglicy?Dla nich to był koniec świata...!;-)Jeżeli zaś chodzi o jazdę samochodem-oni jeżdżą na całorocznych oponach,nie ma zimówek,co nie znaczy,że trzeba jechać poniżej20km/h...:-)Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  42. Kurcze,trochę Ci zazdroszczę... Mieszkam w niemczech, w naszym rejonie 'jako taka' zima to była kilka dobrych lat temu (od znajomych wiem) .. .
    Jadąc do domu do PL na świeta,ZAWSZE trafiam na zimę bezśnieżną,potem kiedy wracam do DE zima do Polski przychodzi ...a ja ,cóż,od około 3 lat zimy nie widziałam... (czyt,śniegu ) Zimno może i jest ,ale co to za zimno,kiedy człowiek z dzieciństwa przyzwyczajony do temp. - 15,-20 nawet czasem jeszcze niższej...
    Miło choć na Twoje fotki popatrzeć!!! Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zima w dużym mieście to nic przyjemnego, pięknie jest w pierwszy dzień gdy śnieg jest swieży a później to już tylko roztopy i brud

      Delete
  43. A u nas zima jak zwykle zaskakuje drogowców ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zawsze śmieję się gdy słyszę to zdanie :) śnieg, w środku zimy ? ale jak to ?! :)))

      Delete
  44. W trójmieście nie ma śniegu, ale jest chłodno. Wyciagam emu z szafy :P

    ReplyDelete
  45. Może i faktycznie u nas w Polsce jest iście wiosenna pogoda, jednak ja tęsknie za typową polską zimą. dla nie zima powinno być mroźnie i śnieżnie. nie mówię tu o temperaturach -20-30 stopni C, ale kilku minusowy mróz i gruba warstwa śniegu bardzo by mi odpowiadały zwłaszcza teraz gdy mam ostatnie wolne chwile przed okresem maturalnym :)
    Pozdrawiam, trzymaj się ciepło.
    Kinga

    www.mint-dress.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Podobna sytuacja jest w UK jak spadnie nawet parę centrymetrów śniegu :) Albo zrobi się trochę chłodniej każdy narzeka jak to jest bardzooo zimno ;)
    Pozdrawiam ciepło

    ReplyDelete
  47. Wooow, niemalże jak zima w NY z 2010/11 której sama doświadczyłam ;) We Wrocławiu za to temperatury rzędu +8 stopni, trawa się zaczyna zielenić, widać pąki na drzewach... Jak dla mnie, zima może już nie wracać do Wrocławia :)
    Pozdrawiam.
    G.

    ReplyDelete
  48. Cieszy mnie, że jest u nas cieplej... I najlepiej by było, gdyby było coraz cieplej. Ale jak już ma być zima i spaść śnieg to chciałabym, żeby posypało jak w NYC. Mnie tam biały puch nie przeszkadza, ba- widok bielutkich dróg jest cudowny xD A jeżdżenie autem po śniegu to czysta przyjemność.
    Słyszałam natomiast, że także Brytyjczycy nie są obyci ze śniegiem, szybko się zakopują autami i wjeżdżają w zaspy. Jednak nie byłam tam, więc, jak mowie, to tylko ze słyszenia :)

    ReplyDelete
  49. łooo ale Was zasypało!!! U nas ciągle pada ;(( ciapa straszliwa.
    Aga super wyglądasz :)

    ReplyDelete
  50. A ja kocham zimę i tęsknię za nią! Czekam na śnieg, na kolejny wyjazd na narty, a zimy jak nie było, tak nie ma...

    ReplyDelete
  51. Na południu Polski śnieżna zima trwała niecałe dwa tygodnie i teraz mamy wiosnę i jezeli śniegi juz faktycznie nie wrócą to była to jak dla mnie najfajniejsza zima w moim życiu :) P.S. Newsy z NY zawsze mile widziane!

    ReplyDelete
  52. A w Warszawie wiosna pełną gębą - cieplutko, ptaszki śpiewają, śnieg stopniał :)

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...