4/11/13

Czy poranny budzik może być naszym przyjacielem ?

Od zawsze byłam rannym ptaszkiem, wstaję wcześnie i nawet w weekendy nie potrafię spać długo.
Nie będę jednak Was czarować i pisać, że uwielbiam codziennie budzić się co świt i wyskakuję z łóżka za każdym razem naładowana energią i gotowa na nowy dzień.
Nie zawsze tak niestety jest.

Jakiś czas temu natrafiłam w sieci na recenzję aplikacji Sleep Cycle.
Aplikacja ta ma monitorować nasz sen i budzić nas w najbardziej odpowiednim momencie oraz rozbić to delikatnie.
Brzmi interesująco prawda?


Jak działa ten magiczny program?
Gdy śpimy wchodzimy w różne fazy snu. Mamy min. sen głęboki i sen bardzo lekki.
Jeśli nasz budzik "zaatakuje" nas w fazie głębokiego snu przebudzenie może być ciężkie.
Zwykły budzik nie wie w jakiej fazie jest w danej chwili nasze ciało.
Sleep Cycle monitoruje ruchy naszego ciała i bada 30 minutowe fazy snu.
Nasze ciało sygnalizuje kiedy sen jest najbardziej delikatny i lekki a Sleep Cycle budzi nas właśnie w tym momencie.

Jedyne co musimy zrobić to położyć koło swojej poduszki iPhone, wyświetlaczem w dół.


Podajemy godzine o której chcemy wstać np. 6:00 AM.
Sleep Cycle obudzi nas pomiędzy 5:30 a 6:00 AM w zależności od tego kiedy będzie przypadać faza lekkiego snu.


Do wyboru mamy wiele bardzo przyjemnych i delikatnych sygnałów które nas wybudzają.


Aplikacja monitoruje nasz sen.
Po paru dniach możemy zobaczyć jak dobrze śpimy.


Przynam, że zdecydowałam się przetestować Sleep Cycle z ciekawości ale teraz używam go cały czas.
Troszkę traktuję to jak zabawę ale mam też wrażenie, że aplikacja działa i wstawanie nie jest już takie złe.
Sleep Cycle ma też bardzo dobre oceny użytkowników w App Store.

Jeśli posiadacie iPhone polecam Wam przetestowanie tego programu.
Dajcie znać po paru dniach jak się u Was sprawdza.

Ciao
nissiax83

97 comments:

  1. bardzo ciekawe!
    nie mam iphona, wiec nie przetestuje, a szkoda, bo wczesne wstawanie jest dla mnie koszmarem.

    ciekawe w jaki sposób ta aplikacja monitoruje sen :P i czy nie jest to tylko efekt placebo, ale jeśli działa to czemu nie :D

    ReplyDelete
  2. zaraz ściągnę i zobaczymy czy nie będzie brutalnego poranka :D

    ReplyDelete
  3. ciekawe czy jest wersja na androida, a swoją drogą ja tak wiercę się w nocy, że obawiałabym się o mój telefon, że co rano będzie pod łóżkiem

    ReplyDelete
    Replies
    1. właśnie po tej notce poszukałam i zainstalowałam sleep as android :) zobaczymy czy się sprawdzi

      Delete
    2. tez sciagnelam na androida i najpierw wyprobuje w niedziele ;D

      Delete
  4. o...znalazłam coś podobnego dla androida, no to rozpoczynam test;) dobranoc;)))

    ReplyDelete
  5. spanie z telefonem pod poduszka nie jest zdrowe

    ReplyDelete
    Replies
    1. telefon nie moze byc pod poduszka tylko obok, gdy nie uzywalam tej aplikacji tel byl na moim nocnym stoliku a to tylko pare cm roznicy, wedlug badan fale tel oddzialuja tak sam na odleglosci paru metrow

      Delete
    2. poza tym można włączyć w telefonie tryb samolotowy - wtedy telefon działa ale nie ściąga fal gsm. Wtedy raczej spanie "z" telefonem nie zaszkodzi

      Delete
    3. Poza tym można włączyć w telefonie tryb samolotowy. Wtedy telefon działa ale nie ściąga fal gsm. I można spać z telefonem :-)

      Delete
    4. myslicie?bo ja juz nie wiem, w co wierzyc.eksperymenty z robiacym sie popocornem podczas polaczenia, albo magnes w telefonie, do ktorego przyczepiaja sie wsowki tylko mnie negatywnie nastrajaja..

      Delete
    5. Ja jednak staram sie nie spac na co dzien z telefonem pod poduszka, badz w jakiejs blizszej odleglosci. Zalecane jest aby ta odleglosc byla przynajmniej kilkudziesiat centymetrow (min kilku stop (ang) czyli przynajmniej 60-90 cm) . Badania nadal wprawdzie trwaja, gdyz tak naprawde uzywamy telefonow komorkowych na tak duza skale od niedawna, i trzeba czasu na dokladne dane. Dla zainteresowanych polecam ten artykul:http://wafflesatnoon.com/2012/09/17/is-it-dangerous-to-sleep-with-a-cell-phone-under-your-pillow/

      Delete
    6. Chetnie wyprobuje taki program. Sama spie z trybem samolotowym w telefonie, gdyz inaczej bateria mi pada, ale wychodzi na to, ze to calkiem "zdrowe" ;)

      Delete
    7. mój pan profesor na studiach ostrzega nas przed telefonami i innymi urządzeniami elektrycznymi, które wytwarzają fale, a nawet przed kablami od anteny, które powinny leżeć w linii prostej, a nie być pozwijane

      Delete
  6. Świetne...mi by sie cos takiego przydalo bo wstawanie to udreka:P Tylko nie mam iphona... a mozna podobna aplikacje pobrac na adroida w tablecie? Czy tablet się nie nadaje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. niestety nie wiem jak to wyglada z androidem

      Delete
  7. Pobiorę i zobaczymy czy zadziała. Ja jestem śpiochem i do tej pory każdy budzik mnie denerwował.

    ReplyDelete
  8. Na pewno pobiore, bo wlasnie jestem po gwaltwonej pobudcd i ledwo zyje, wiec wszystko co obudzi mnie s delikatny spo sob bedzie mi odpowiadac:)

    ReplyDelete
  9. Bardzo ciekawe! Mi wstawanie z łóżka zajmuje strasznie dużo czasu i zawsze jestem niewyspana i rozdrażniona. Ja mam androida ale mój mężczyzna ma iphone wiec pozwolę sobie go podebrać hihiihi i tak wstajemy o tej samej godzinie :) My się dobraliśmy po nam obojgu wstawanie sprawia trudności :) tylko ze ja jestem typowo sowa, wieczorem mam mnóstwo energii.

    ReplyDelete
  10. Muszę to wypróbować :) od niedawna jestem posiadaczką iPhone i jestem trochę zielona w tych wszystkich aplikacjach i funkcjach- post dla mnie bardzo przydatny:)

    ReplyDelete
  11. Strzał w 10 Agnieszka! Właśnie po rozszarpanej nocy obudził mnie budzik i niezbyt jestem dobrze nastawiona na dzisiejsze 12 godzin w pracy... Mój iPhone jest na razie w naprawie ale jak tylko do mnie wroci to przetestuję tę aplikacje gdyż dla mnie zawsze pobudka z budzikiem to katorga :(

    ReplyDelete
  12. Muszę zobaczyć czy dla smartphonowej nokii tez coś takiego jest :) Bardzo mnie ciekawi !

    ReplyDelete
  13. akurat jjutro jest sobota to idealny czas na testowanie tego urządzenia... poszukam zamiennika za androida ;)

    ReplyDelete
  14. O rany, coś dla mnie :) Chętnie spróbuję. Co prawda nie mam iphona, ale widziałam we wcześniejszych komentarzach, że dziewczyny podały już, że jest również wersja na androida.

    ReplyDelete
  15. niezla bzdura. Jak telefon moze nasz sen kontrolowac i wiedziec w jakiej fazie snu jestesmy? Wg. mnie to niemolzliwe. W specjalnym laboratorium, po podlaczeniu do specjalnych sond, mozna zidentifikowac fazy snu. dla mnie ta applikacja nie ma zadnego sensu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no właśnie mi też się nie chce wierzyć w jaki sposób telefon ma odbierać jakieś bodźce..

      Delete
    2. dokładnie, kontrolowanie faz snu nie jest takie proste...

      Delete
  16. Od niedawna mam Iphona i szukam ciekawych aplikacji, wypatrzylam juz u Ciebie przypominacz picia wody i teraz ta. Dzieki i prosze o wiecej:)

    ReplyDelete
  17. Spanie z komórą przy głowie.. baaaaardzo zły pomysł.

    ReplyDelete
  18. przetestowałabym, ale niestety iphone'a brak :(

    ReplyDelete
  19. Ciekawe! Spróbuję! :) Chociaż bardziej mnie ciekawi wykres mojego snu i jego efektywności :)

    ReplyDelete
  20. No jednak telefon przy głowie nie jest chyba zdrowszy niż "zdrowy sen".

    ReplyDelete
  21. jak ktos jest zainteresowany to podobna aplikacja jest tez na androidzie :) tylko nie pamietam teraz nazwy

    ReplyDelete
  22. ah... chcialabym przetestowac, niestety (lub stety) od 11 miesiecy moim budzikiem w najmniej oczekiwanym i lubianym momencie jest moja córeczka... moze kiedys...

    ReplyDelete
  23. Sam pomysł ciekawy i wygląda na praktyczny ale...ja nigdy nie trzymam telefonu blisko głowy w nocy, bo to podobno nie jest zbyt zdrowe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Producenci telefonów komórkowych nie szczędzą środków na to, aby odwrócić uwagę użytkowników od realnego ryzyka, jakie niosą ze sobą komórki. Stąd między innymi tak wiele dementi, gdy pojawiają się publikacje dotyczące negatywnego wpływu telefonów na zdrowie. Wybór należy do każdego z nas, moim zdaniem Twoja postawa jest jak najbardziej słuszna. Pozdrawiam.

      Delete
  24. Korzystam z tego jakiś czas i bardzo lubię tą aplikację:)

    ReplyDelete
  25. Ciekawa aplikacja :) Ciekawe, czy dała by radę ze mną? ;)

    ReplyDelete
  26. A na Androida polecam sleep as android :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo, sleep as android :) to coś dla mnie

      Delete
  27. Można pobrać też na androida. Właśnie ściągnęłam :) Nazywa sie troche inaczej, bo SleepBot, ale funkcje ma takie same. Jutro testuje :)

    ReplyDelete
  28. ja mam taki program i niestety u mnie nie zdał egzaminu ;) jestem TAKIM STRASZNYM ŚPIOCHEM że nawet jak mnie budził w lekkiej fazie snu to nie dawałam rady wstać!

    ReplyDelete
  29. Niestety nie mam iphona, a taka aplikacja( o ile faktycznie by się sprawdziła) byłaby dla mnie wybawieniem, bo śpioch ze mnie okropny.

    ReplyDelete
  30. Dobra. Pobrałam i będę testować. ; P

    ReplyDelete
  31. Korzystam z tego już jakiś czas i nie wiem czy to placebo czy nie, ale wstawanie zrobiło się przyjemniejsze!


    http://fireflyshearts.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Testowałam taką samą aplikację na androida (sleep as android) ale nie powiem żeby mi się jakoś lepiej wstawało. Może trochę dlatego że uruchomiłam ją akurat z początkiem urlopu a ja akurat lubię pospać a miałam też zaległości w spaniu do nadrobienia ;)

    ReplyDelete
  33. pomysł rewelacyjny, ale tata zawsze na mnie krzyczał jak spałam "z telefonem koło głowy", jest strasznie przewrażliwiony na noszenie telefonu w kieszeni itd. i ja też już nabrałam tego nawyku.. ;)

    ReplyDelete
  34. miałam tą aplikację i niestety niezbyt działa :( zawsze budziła mnie jak coś mi się śniło, a wg, mnie wtedy ciężko jest wyrwać się ze snu... poza tym raz z ciekawości ustawiłam tą muzyczkę usypiającą przed snem, która rzekomo, ma się wyłączyć kiedy zaśniemy i... wyłączyła się jak jeszcze leżałam sobie radośnie i nie spałam :/ więc ewidentnie widać po tym, że czujnik w telefonie tak naprawdę nie jest w stanie rzetelnie "wyczuć" kiedy zapadamy w sen. Ale jestem ciekawa opinii innych osób :P

    ReplyDelete
  35. Może to nie miejsce, ale nie wiedziałam, gdzie mam napisać... Ja chciałabym Ci pogratulować i życzyć wszystkiego najlepszego, dużo miłości i szczęścia!! Oglądam Cię, czytam bloga i bardzo lubię. Podoba mi się również, że nie sprzedajesz wszystkiego widzom, ale zostawiasz tą prywatność dla siebie. Tak postanowiłaś i ja to bardzo szanuję. Kiedyś mówiłaś w filmiku, że pewnie za 5 lat nie będziesz już nagrywać :) ja to rozumiem, bardzo lubię, jak dzielisz się z nami nowinkami kosmetycznymi, czy produktami, które się u Ciebie sprawdziły i przede wszystkim ten piękny Nowy Jork :) Jeszcze raz GRATULUJĘ tego pięknego dnia i niech nigdy nie opuszcza Cię szczęście :)

    ReplyDelete
  36. Bardzo ciekawa aplikacja :) szkoda że nie mam iphone :(

    ReplyDelete
  37. Czy to zdrowo tak spać z telefonem przy głowie? Podejrzewam, że ta aplikacja to raczej placebo:)

    ReplyDelete
  38. Ciekawe, ciekawe ;) Bardzo by mi się przydało ale niestety nie mam iphona ;/

    ReplyDelete
  39. Zastanawiam się tylko czy to jest zdrowe. W końcu nie od dziś wiadomo, że nie powinniśmy trzymać telefonu przy ciele a tym bardziej z nim spać. Wszystko przez fale odbierane i wysyłane przez telefon. Są szkodliwe ;/

    ReplyDelete
  40. na pewno go dziś pobiorę i będę testować :) wydaje się być super rozwiązaniem :)

    ReplyDelete
  41. Hej ;) A ja mam pytanie z innej beczki. Chodzi o Twój sernik. Czy do sera dodajemy całe jajka czy tylko żółtka bo czytałam kilka wersji i jestem ciekawa jak Ty to robisz. Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
  42. Ja mam samsunga, ale właśnie widzę, że jest bardzo dużo podobnych aplikacji, właśnie instaluję "Sleep as Android" na telefonie :D Zobaczymy jak się sprawdzi, bo to naprawdę super pomysł z taką aplikacją :)

    ReplyDelete
  43. oooo, brzmi to bardzo interesująco :D może teraz przez weekend poczynię próbę :P

    ReplyDelete
  44. Ja dzisiaj ściągnęłam aplikację na smartphona (na iphona też jest) z budzikiem. Aby g wyłączyć tzreba wybrać sobie zadanie jeszcze przed ustawieniem godziny. Na przykład jest gra memory, proste zadanie matematyczne z mnożeniem (z rana jednak trzeba się ocknąć aby wykonać) lub uwaga potrząsać telefonem, aby wyłączyć budzik :)

    ReplyDelete
  45. Ciekawa aplikacja, ale ja nie mam zamiaru spac tak blisko telefonu. Wytwarza on pole magnetyczne, czy jakies fale, ktore zle wplywaja na nas.

    ReplyDelete
  46. Mi by się coś takiego przydało, bo mam okropny problem ze wstawaniem...

    ReplyDelete
  47. Naprawdę ciekawa aplikacja! Chyba warto spróbować ;)

    ReplyDelete
  48. PS. obserwuję i zapraszam do mnie;)

    ReplyDelete
  49. Bardzo ciekawe, przetestuję :D

    ReplyDelete
  50. Ta aplikacja bardzo mnie zaciekawiła. Szkoda tylko że nie mam iPhona.

    ReplyDelete
  51. Ach Nissiu, przekonalas mnie, zaraz bede testowac:)

    ReplyDelete
  52. orientujesz się czy coś takiego jest też na smartfona? :) przydałoby mi się, bo gdyby nie mój pies to nigdy nie wstałabym rano :)

    ReplyDelete
  53. Dzisiaj szedłem o 20:15 przez wolsztyński Park. Wiesz jak ptaki śpiewały...:-D

    ReplyDelete
  54. Na androida jest Sleep as Android - zadanie do spełnienia identyczne. :)

    ReplyDelete
  55. Mogłabyś powiedzieć jakiego masz Iphonea? 4, 3gs? wlasnie zastanawiam sie nad zakupem i nie wiem ktory wybrac, moglabys cos doradzic? :)

    ReplyDelete
  56. Chciałabym coś takiego na Androida ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sleep as android, podobno działa tak samo dobrze! :)

      Delete
    2. Działa! Potwierdzam! Sprawdzone, fajna aplikacja warta polecenia :)

      Delete
    3. Działa! Potwierdzam! Sprawdzone, fajna aplikacja godna polecenia dla osób lubiących takie nowinki :)

      Delete
  57. Jest budzik dostępny z dwiema bądź jedną opaską na nadgarstek, który właśnie działa w ten sposób. Trzeba nałożyć na nadgarstek tą opaskę, która monitoruje nasz puls stąd wiadomi w jakiej fazie snu jesteśmy. Reszta dokładnie tak samo działa jak opisałaś przy tej aplikacji. Jednak koszt takiego budzika (jeszcze do niedawna) wahał się w granicach 800zł :/
    Mi przydałoby się coś takiego co pozwoliłoby mi wstawać wyspaną. Mam z tym ogromne problemy zwłaszcza przy moim zmianowym trybie pracy. Nie mam jednak Iphona, nawet smartphona nie mam:) Może kiedyś:)

    ReplyDelete
  58. Hmmm ciekawe!! Ja mam straszny problem ze wstawaniem, moze kiedys na androida cos takiego bedzie, to chetnie przetestuje :):)

    ReplyDelete
  59. brzmi ciekawe, mam nadzieję, że znajde podobne na androida :)

    ReplyDelete
  60. Czesc obserwuje Twojego bloga od dawien dawna , oglądam youtub'a ale komentuje pierwszy raz:) jakoś tak bez bloga było mi głupio , od zawsze marzyłam o załozeniu kosmetycznego bloga z racji zawodu jednak zawsze brak odwagi i czasu nie pozwalał na to chyba wreszcie dojrzałam :) co do posta to aplikacja kurde jest chyba tylko dla iphona na smartfona znalazłam sleep better po tym jak wczoraj przeczyytałam post :0 i teraz testuje :) zobaczymy efekty . Kochana powiedz mi czemu ty juz nie robisz na youtube makijaży ostatnio sami ulbiency a w makijazach jestes znakomita pokaż coś na wiosne bo makijaż ala penelope cruze do dzis często gości na mojej powiece :)

    ReplyDelete
  61. Taka sama aplikacja jest też na Androida... :) Bzdura, bzdura, bzdura :)

    ReplyDelete
  62. A aplikacja na Androida : Sleep as Android ;)

    ReplyDelete
  63. Program bardzo ciekawy, ale z tego co słyszałam, to niezdrowe jest spanie z telefonem przy łóżku.

    ReplyDelete
  64. Sama nie wiem, moim zdaniem to bardziej taki efekt placebo...Nie wierze,ze telefon jest w stanie monitorowac fazy snu...a jezeli nawet, to spanie z telefonem przy glowie nie jest zbyt zdrowe. Moim zdaniem to wiara w takie aplikacje czyni cuda a nie one same :) tak naprawde ludzie nie potrzebuja budzikow, znam wiele osob ktore z nich nie korzystaja a zawsze budza sie na czas, kwestia wiary w swoje wlasne mozliwosci ;)

    ReplyDelete
  65. Sama nie wiem, moim zdaniem to bardziej taki efekt placebo...Nie wierze,ze telefon jest w stanie monitorowac fazy snu...a jezeli nawet, to spanie z telefonem przy glowie nie jest zbyt zdrowe. Moim zdaniem to wiara w takie aplikacje czyni cuda a nie one same :) tak naprawde ludzie nie potrzebuja budzikow, znam wiele osob ktore z nich nie korzystaja a zawsze budza sie na czas, kwestia wiary w swoje wlasne mozliwosci ;)

    ReplyDelete
  66. Ja ściągnęłam Sllep as Android i nie widzę rocznicy a nawet irytuje mnie wyłączanie go :) trzeba kliknąć na owieczkę która nie śpi, żeby budzik przestał dzwonić.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spróbuj poszukać w opcjach budzenia. Ja miałam ustawione zadania matematyczne, ale jest tam kilka wariantów :).

      Delete
  67. Testowałam odpowiednik na androida... i jakoś się nie pokochaliśmy. No i dość ładnie jadł moją baterię w telefonie ;p. Ale szczerze powiem, że ja jestem typem sowy więc jedyne co mnie budzi z przyjemnością to słońce świecące mi w twarz:). Wszystkim innym gardzę ;).

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...