7/7/12

Nowojorskie ciekawostki # 10 - piwnice


Kolejna rzecz która zwróciła moją uwagę zaraz pierwszego dnia, po przylocie do NYC.
Tajemnicze drzwi i zejścia w dół znajdujące się przy prawie każdym sklepie.


To nic innego jak piwnice :)
Większość biznesów ma zejście do piwnicy od strony ulicy.


Część z nich jest oznakowana


A część nie.



Początkowo bałam się że do jednej z takich piwnic wpadnę :)
Czasami gdy idę ulicą potrafię tak się zamyślić, że nie patrze pod nogi :)

W serialu Sex and the City była nawet scena z Samathą która zajęta rozmową na ulicy wpada do takiej piwnicy ale szczęśliwie ląduje na starych warzywach :)

Jak będziecie w NYC uważajcie na piwnice ;)

Ciao
nissiax83

43 comments:

  1. Dobra wskazówka. Skorzystam, bo w pazdzierniku wybieram się do NY na kilka dni :)

    ReplyDelete
  2. ha ha ha ja jeszcze nie wpadlam ale powiem Ci ze malo ich widac w Chicago. Bardzo fajny post.

    Pozdrawiam XO IwonKa

    ReplyDelete
  3. hahah mam podobnie z każdym włazem w ulicy, boję się, że wpadnę :D

    a tak w ogóle to nawet praktyczne rozwiązanie :)

    ReplyDelete
  4. ciekawe! i myślę, że dobra rada na końcu jest cenna ;)

    ReplyDelete
  5. hehe od razu pomyślałam o Sex and the City :) A Samanta tam wpadła dlatego, ze jeden z jej chłopaków (ten młody blondyn) chciał ją złapać za rękę. Ona się wystraszyła i zaliczyła piwnicę :)

    ReplyDelete
  6. Haaa, dobre :) Faktycznie można przypadkiem wpaść ;)

    ReplyDelete
  7. coś mi się wydaje, że i ja początkowo omijałabym je szeroko, tak na wszelki wypadek :)

    ReplyDelete
  8. Hahahaha to Ci ciekawostka :)Może kiedyś jedno z moich marzeń się spełni i odwiedzę NYC :)

    ReplyDelete
  9. Dobrze wiedzieć że to piwnice ale dziwnie trochę to wygląda :)

    ReplyDelete
  10. ... ciekawe te piwnice... :)

    Śniło mi się dzisiaj, że się spotkałyśmy i że bardzo spodobała Ci się u mnie szminka z Alterry, której nie mam... :P :D hehe

    ReplyDelete
  11. Uwielbiam posty z tej serii :)
    Może nowojorczycy są przyzwyczajeni do takich otwartych piwnic, i nie wpadają ;)

    ReplyDelete
  12. W Poznaniu też czasami cos takiego się zdarzy, ale to chyba nie są piwnice ;p W każdym razie bardzo podobne. I unikam tego jak ognia, bo boję się że jak po tym przejdę, to się zapadnie ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nigdy nie widziałam czegoś takiego w Poznaniu a bywałam tam bardzo często. Może przez ostatni parę lat coś się zmieniło, w każdym razie jak widzę dziurę to zawsze omijam :)

      Delete
  13. A czy one nie są przypadkiem wspaniałym wejściem dla włamywaczy?:) Nie wyglądają na dobrze zamknięte i zabezpieczone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam raczej nie ma co kraść. Właściciele nie zostawiają tam nic cennego.

      Delete
  14. pamietam ten odcinek serialu :D Smith chcial Samante wtedy za reke zlapac :D !

    ReplyDelete
  15. Będąc z NY w ogóle ich nie zauważyłam! :) Dopiero teraz, jak oglądam zdjęcia z podróży, to je widzę :)

    ReplyDelete
  16. Przypomniała mi się ta scena z Seksu w wielkim mieście :D
    Śmieszne rozwiązanie z takimi piwnicami, pewnie też bym się bała, że wpadnę :P

    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  17. do takich rzeczy zwykle zaciągają ludzi w horrorach albo sami czegoś tam szukają, a potem... ;d

    ReplyDelete
  18. Kolejna ,jak dla mnie, super ciekawostka:)

    ReplyDelete
  19. Jesteś bardzo spostrzegawacza. Ja mieszkam w NYC od czasu jak miałam 9 lat i wiele z tych rzeczy jak te piwnice czy fire escapes po prostu nie zauważam bo za bardzo już do nich przwykłam. Zapominam ze w PL takie rzeczy wydają sie inne, i często mnie zaskakuje reakcja na rożne rzeczy ludzi którzy albo przyjadą z wizyta z PL, albo innych czytelników na Twoim blogu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pewnie dla Ciebie to już codzienność. Ja jestem tu od 3 lat i nadal wiele rzeczy mnie czasami zaskakuje :)

      Delete
  20. Lubię te Twoje nowojorskie ciekawostki. :)

    ReplyDelete
  21. bardzo fajne miasto ;) wspaniali ludzie, różnorodność koulturowa i te sklepy dzięki za ciekawostkę pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  22. Niby tylko szczegół a jednak mogą się dziać tam straaaaszne rzeczy hehe :)

    ReplyDelete
  23. A dzieją się na pewno. Zawsze w filmach horrorach przerażają mnie tajemnicze zejścia do piwnic... brrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeee, ja nie ogladam takich filmów :) mysle ze nasze, europejskie piwnice sa gorsze :)

      Delete
  24. Uwielbiam ten odcinek!!! Upadek staje sie dla niej usprawiedliwieniem,zeby trzymac ukochanego za reke (co do tej pory bylo dla niej nie do pomyslenia) :D:D

    ReplyDelete
  25. bardzo lubię te Twoje ciekawostki :)

    o sporej części rzeczy, które opisywałaś wcześniej nie wiedziałam :)

    ReplyDelete
  26. A to ciekawe. Musze zwrócić uwagę czy są takie w Kanadzie ;)

    ReplyDelete
  27. Samantha spadła na owoce ale i tak miała nogę w gipsie :)

    ReplyDelete
  28. A może trochę o nocnym życiu NYC? Chociaż nie jestem tym typem, chciałabym wiedzieć, co tam się dzieje i co mnie czeka (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli chodzi o nocne kluby itp to nie kręci mnie to więc raczej nic na ten temat nie napiszę,

      Delete
  29. Hej mam pytanie. Dlaczego wyjechałaś do NYC?

    ReplyDelete
  30. haha to troche jak taka pułapka zastawiona na zlodzieja w nocy :P swoja droga to ciekawe ze akurat specjalnie chcialo im sie kopac piwnice. NY naparwde zaskakuje pozytywnie tak samo jak z tymi plamami po gumach na ulicy ;P odkąd zrobiłas o tym posta to teraz jak cos wrzucasz zdjecie czy filmik to szukam tych plam hahha

    ReplyDelete
  31. Dokładnie tak! zawsze będąc w NY boję się że wpadnę;)

    ReplyDelete
  32. takie pułapki w wielkim mieście, kto by sie spodziewał :D
    run-to-luck.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Haha, dobrze wiedzieć żeby kiedyś przez przypadek w nich nie wylądować ;)

    ReplyDelete
  34. To akurat znałam, bo pamiętam jak Samantha z satc wpadła w coś takiego.

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...