4/3/12

Nowojorskie ciekawostki #3 - Plac zabaw dla psów

Mieszkańcy Nowego Jorku mają do dyspozycji niezliczone ilości klubów, barów, restauracji itp
Nowojorskie psy też mają swoje miejsca do zabawy :)
W mieście jest kiladziesiąt tzw. Dod Runs czyli parków zabaw dla piesków.


 Są to specjalnie wydzielone, ogordzone place, często w bardzo ruchliwych miejscach miasta.
Wszystkie pieski są mile widziane.


 Zwierzęta się bawią a właściciele mogą odpocząć na ławeczkach.
Oczywiście po pupilach trzeba sprzątać więc dostępne są też woreczki na kupki :) 
( widoczne na pierwszym zdjęciu po prawej).
W NYC może jest na ulicach pełno gum do żucia ale nie ma psich kupek :)




Co myślcie o takim rozwiązaniu dla czworonogów ?

Ciao
nissiax83

55 comments:

  1. U nas w Gdańskim parku też taki park dla psów zrobili. Super sprawa:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szkoda tylko, że kup na chodnikach wcale nie jest dzięki temu mniej :P
      Poza tym są woreczki ale o pojemnikach na nieczystości już nikt nie pomyślał a za wyrzucanie do kosza na śmieci można dostać mandat ;)
      Fajna inicjatywa tylko trzeba jeszcze ludzi nauczyć kultury... Za granicą działa to dużo, dużo sprawniej.

      Delete
    2. Można wrzucać do zwykłych śmietników : http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/ogolne/1285-gdzie-wyrzucac-psie-odchody

      Delete
  2. szkoda,że u mnie nie ma takiego placu dla psiaków ...:|

    ReplyDelete
  3. W Gdańsku jest kilka takich parków :P I nawet w mojej małej mieścinie też :D

    ReplyDelete
  4. A w Krakowie lipa, a mój Huron to by się na pewno z takiego przybytku ucieszył:-)

    ReplyDelete
  5. Wow, jeszcze o takim czymś nie słyszałam. Szkoda, że u mnie nie ma takiego placu zabaw :D

    ReplyDelete
  6. Ja również o takim miejscu nie słyszałam

    ReplyDelete
  7. Szczerze to po raz pierwszy o czyms takim słyszę:)Jednak uważam to za genialny pomysł, zwłaszcza dla piesków które mieszkają w blokach i nie mają możliwości porządnie się wybiegać:)

    ReplyDelete
  8. fajna alternatywa :) dla czworonogów

    ReplyDelete
  9. W Warszawie też są takie place zabaw dla psów :) mam jeden koło mnie ale korzystam tylko kiedy jest pusto - mój pies nie badzo dogaduje się z innymi psami...

    ReplyDelete
  10. Uwazam strefy dla psow za bardzo madre rozwiazanie, a sprzatanie po swoim pupilu to oczywisty obowiazek i naprawde daje domyslenia pozytywnie o wlascicielu. Jesli chodzi o pl to watpie, zeby to sie kiedykolwiek przyjelo, my sobie z takimi rzeczami nie radzimy i wogole nie dbamy o miejsca publiczne i raczej nas to nie interesue, ze nie mozna spontanicznie usiasc i wypic kawe na trawie,pobawic sie z dzieckiem na trawniku, pospacerowac na boso po parku...i najwazniejsze ze to sa straszne bakterie,ja sie zawsze dziwie, ze to nikomu nie przeszkadza. pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam się co do tego że w Polsce ludzie szanują to co jest ich własnością a to co wspólne to nie ważne jak wygląda i mamy potwierdzenie tego chociażby patrząc na klatki schodowe kamienic, bloków. Mam nadzieję że to się zmieni. Uważam że taka strefa dla piesków to fantastyczne rozwiązanie pod warunkiem że będziemy o to dbali.

      Delete
    2. Zgadzam się z Tobą w 100%. A co do zanieczyszczonych klatek schodowych, mam właśnie ten problem. Gdy zwróciłam na to uwagę właścicielce 10 kotów (!!!) usłyszałam, że koty "kupek nie robią i ograniczam jej wolność". A co z moją wolnością i prawem do swobodnego oddychania (bez odruchu wymiotnego) Żeby tego było mało, wprowadziła się pani, która ma 4 pieski oczywiście wszystkie same na spacer wychodzą. Mam dość. W takich przypadkach, powinno się zakazać trzymania zwierząt w mieszkaniach.
      Wszystko zależy od właściciela i jego kultury.
      A taka strefa świetny pomysł.

      Delete
  11. Jest to bardzo fajny pomysł! Psiaki mogą się wyszaleć, a my nie musimy biegać za nimi :)
    Szkoda, że w Polsce są woreczki na kupki i nikt z nich nie korzysta! Strasznie mnie drażni to, że gdy wychodzę z psem na spacer nie można normalnie się przejść tylko trzeba wszędzie uważać!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  12. Ja uważam,że to fantastyczny pomysł.Psy mogą się "wybiegać" i nikomu nie przeszkadza biegający po osiedlu pies.

    ReplyDelete
  13. W centralnej Polsce nie widziałam takiego miejsca, a uważam, że to bardzo ciekawa idea dla psiaków i ich właścicieli:)

    ReplyDelete
  14. Myślę że to bardzo interesujący pomysł i przydatny w takiej metropolii jak NY. A najbardziej podoba mi się pomysł sprzątania po psiakach. Ja po swoim kocie sprzątam czemu inni mieliby nie sprzątać po swoich pieskach :)

    ReplyDelete
  15. Gdybym poszła do atkiego miejsca z moim Cezarem...hehe, chciałby zjeść wszystkie psy:P

    ReplyDelete
  16. W Pl w niektórych miastach już powstają takie parki. Jest to super sprawa i już dawno powinno to przywitać do PL do każdego miasta. Parki przeznaczone dla dzieci nie są zanieczyszczone, a same dzieci bezpieczne. W moim mieście też jest taki park, gdzie każdy od lat chodzi z psem. Jednak jakoś władze nie są zainteresowane żeby go przeobrazić w park dla psów ( ławki, woreczki etc) i tak to stoi odłogiem od lat i tylko żule mają tam swoje przywileje.

    ReplyDelete
  17. Jak dla mnie bombowe rozwiązanie :) Tylko u nas pewnie robiłoby to po dłuższym czasie za kompost :D
    Nie romumiem dlaczego w Polsce takie zgorszenie sprzątać po swoim psie, gonimy za trendami zachodu a tej bardzo zwyczajnej rzeczy nie chcemy przejąć :)
    Wyjśc z domu po zimie gdy stopnieje śnieg to prawdziwe pole minowe ;P

    ReplyDelete
  18. A dla kotków? Może Muffinek by skorzystał:D

    ReplyDelete
  19. Oj zeby tak w polsce ludzie sprzatali po pkeskach. nie raz jestem swiadkiem wyprowadzania psa na chodnik a nie na trawe.

    Takie parki to swietne rozwiazanie! No i pieski moga sie razem bawic

    ReplyDelete
  20. Dla mojego psiaka bomba, bo bardzo lubi towarzystwo , ale i tak sądzę , że wybiegu w lesie niestety nie zastąpi :)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  21. Bardzo fajna sprawa, pod warunkiem, że właściciele potrafią zapanować nad swoimi czworonogami. Jakoś nie wyobrażam sobie agresywnych psów w takim miejscu...

    ReplyDelete
  22. Super pomysł, powinno powstawać coraz więcej takich miejsc. Miejmy nadzieję że w PL też się coś takiego przyjmie w dużych ilościach ;)

    ReplyDelete
  23. Jak dla mnie fajna sprawa :) w Polsce tez takie by sie przydały...

    ReplyDelete
  24. Ciekawy pomysł ;-) W Polsce też by się przydało coś takiego. ;-)

    ReplyDelete
  25. Super, że są takie miejsca;)

    ReplyDelete
  26. U mnie w Gdańsku w parku też jest taki plac zabaw dla psiaków. Fajne miejsce, bo psiaki poznają siebie nawzajem:) No i nikt się nie czepia, że pies biega bez smyczy:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo a można widzieć gdzie w Gdańsku? Chętnie się tam wybiorę z moim ;)

      Delete
  27. Marze o takim rozwiazaniu w mojej okolicy, niestety nie zapowiada sie :(

    ReplyDelete
  28. To jest super pomysł! W dużych miastach nie ma czasami gdzie wyprowadzać psów, nie ma miejsca dla nich do zabaw a przecież nie każdy ma czas, ochotę i zbędną benzynę :) by wywozić się z psiakiem za miasto,żeby poszalał.

    ReplyDelete
  29. Fajne:)) w Polsce coś takiego by się przydało (a może już jest, tylko w większych miastach? nie wiem).
    Niektóre kobiety przedstawiają sobą żałosny widok: ubrana jak dama, trzymająca pieska na smyczy, który rżnie k*pę pod cudzymi oknami (mieszkam w bloku)...

    ReplyDelete
  30. Nooo jakoś przy osiedlach powinno cos takiego byc.... piesków jest masa w blokowiskach niestety... ;/ a kupek po zimie to człowiek nie zliczy. W lato dzieci chca pobiegać po trawie, a właściwie chciałoby się czasem kocyk wyłożyć gdzieś na wolnej zielonej przestrzeni...ale się nie da...bo tu minka tam minka....a nie wiadomo co jeszcze ;/
    Powinni i w PL wprowadzić takie place dla piesków...ale wydaje mi sie że u nas te Yorkowe dziamaki nie sa do lubienia przez inne pieski, i w ogóle jakieś mało tolerancyjne u nas sa psy o.O

    ReplyDelete
  31. W Polsce na niektórych osiedlach też takie coś jest, no ale ci, którzy mieszkają dalej już nie przyspacerują parę km do takich miejsc :P Uważam, że to dobry pomysł, tylko jeszcze trzeba mieć grzecznego psa :P

    ReplyDelete
  32. a u nas zamiast parkow do zabaw dla psow , zrobili mini park z piaskiem zeby psy sie zalatwialy:) no i tam nie trzeba juz sprzatac:) bo tym zajmuje sie jakas sluzba sprzatajaca:)

    ReplyDelete
  33. to mnie bardzo irytuje w Polsce - te psie kupy wszędzie

    ReplyDelete
  34. Świetna sprawa:) Uwielbiam gdy piszesz na swoim blogu o nowojorskich ciekawostkach ;)

    Pozdrawiam;*

    ReplyDelete
  35. Mieszkam w Anglii i w mojej okolicy chyba takiego nie ma z tego co się orientuję, a baaaardzo chciałabym żeby powstał! Marze o takim rozwiązaniu, gdzie mój piesek mógłby spokojnie bawić się z innymi psami! Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  36. Wg mnie to świetny pomysł, bo przynajmniej nie ma psich odchodów na trawnikach, w parkach itp ;D

    ReplyDelete
  37. Moim zdaniem to super miejsce na poznanie swojej... drugiej połówki! :D
    Zaczyna się zabawa pomiędzy ich pupilami, podchodzą do siebie, zaczyna się rozmowa i wymiana numerami :P Tak, tak, mała romantyczka ze mnie :)
    Sledze Twoj kanal na Youtube i jestem mega zadowolona,ze trafilam na niego! Jestes sliczna, madra i sympatyczna dziewczyna o duzej wiedzy kosmetycznej :P
    Pozdrawiam Ciebie bardzo, bardzo serdecznie :)

    ReplyDelete
  38. Swietny blog! rewelacyjne filmiki:)
    obserwuję ♥

    ReplyDelete
  39. Przydałby się taki plac zabaw w moim mieście . Hmmm może ja go założę ? ;> pozdrawiam

    ReplyDelete
  40. widziałam jak byłam w NY. Posiadanie psa w tym mieście to naprawdę nie jest łatwa sprawa :)

    ReplyDelete
  41. Ciekawe sytuacje pokazujesz z NYC. Chętnie zobaczę więcej takich postów:)

    ReplyDelete
  42. I to jest bardzo dobra sprawa.Na Florydzie sa tez parki dla psow i plaze dla psow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. w warszawie tez sa takie miejca!

      Delete
  43. Widziałam kiedyś taki plac zabaw na jakimś amerykańskim filmie i się zastanawiałam czy faktycznie tak jest, czy to tylko na potrzeby filmu? Ciekawa sprawa z tym placem zabaw dla psów :) U mnie czegoś takiego nie ma, ale w sumie mieszkam w bardzo małym mieście, więc raczej nigdy czegoś takiego mieć nie będziemy(chociaż psiaków jest u mnie baaardzo dużo:))

    ReplyDelete
  44. Twoje wpisy są mega pozytywne! Bardzo miło mi się je czyta, ponieważ piszesz w sposób niezwykły - taki pozytywny, radosny:)
    Zapraszam także na mojego bloga - dopiero się rozwija, ale być może za niedługo będzie miał dużo gości...
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...