4/30/12

Bieganie

Od kiedy parę razy wspomniałam w filmikach o ćwiczeniach na siłowni, dostaję od Was wiele pytań na ten temat.
Planuję oddzielny post gdzie wszystko dokładnie opiszę.
W tym poście chcę się skupić tylko na bieganiu.

Preferuję styl "na chomika" czyli biegam na bieżni :)
Bieganie na zewnątrz jest ciekawsze ale pogoda nie zawsze dopisuje, dodatkowo bieżnia umożliwia mi ustawienie różnych programów.

Dzisiaj ściągnęłam sobie nową aplikację na iPhone Nike + .
Dzięki niej będę mogła sprawdzać swoje postępy :)


Jednak nie o tym miał być post.
Szukam dobrych butów do biegania.

I tutaj pytanie do Was:
Buty jakiej marki są według Was najlepsze do biegania?

Obecnie mam Nike ale mój model jest przeznaczony głównie do ćwiczeń w pomieszczeniach a nie do biegania.
Codziennie staram się biegać ok 40 minut i czuję, że moja stopa wymaga większej stabilizacji.

Wszystkie obuwnicze wskazówki są mile widziane :)

Ciao
nissiax83

93 comments:

  1. Ja moge polecic buty do biegania Reebok Runtone.Mimo ze mialy rozne opinie w internecie zdecydowalam sie je kupic, gdyz cena byla przystepna z99$ byly przecenione na 50$ a niedawno widzialam nawet w outlecie za 30$ (a w PL kosztuja ponad 300zl.) Maja one po kilka 'poduszek powietrznych' - bieganie (i chodzenie w nich) jest przyjemnoscia, biega sie bardzo lekko i wogole nie czuc wstrzasow od podloza.Mam je juz okolo 5 miesiecy i jestem bardzo zadowolona! Pozdrawiam z Florydy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja je kupiłam w Polsce za 185zł też w przecenie rok temu - też mogę je polecić, chociaż na początku musiałam się do nich przyzwyczaić - poszerzone podeszwy obcierały mi łydki ;) po dwóch razach problem zniknął ;)
      są super lekkie i przewiewne - biegam w nich już dość długo więc są przetestowane ;)

      Delete
  2. Polecam Nike Airmax 2011. Sa niesamowite do biegania. Jest juz model 2012 ale kolory poki co jeszcze marne wiec ja sie poki co wstrzymalam z zakupem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. serio?mi sie wydaja sztywne i wg specjalistow to jest najgorszy model nike do biegania i najmniej lubiany.

      Delete
  3. Ja tam biegam w szpilkach :D
    A tak na serio to jak rok temu biegałam w wakacje to w butach z Pumy, ogólnie to według mnie Puma chyba ma najlepsze buty, nigdy nie mogę znaleźć nic z Nike ani z Adidasa itp.

    ReplyDelete
  4. Nike Lunarglide lub Nike Free Run

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam sie z Toba:)Polecalabym Nike Lunaglide +3 albo Lunarclipse +3.
      Nike free sa fajne ale napewno nie na zadne maratony,bo Free ma nasladowac naturalne ladowanie stopy na podlozu,najbardziej zblizone do biegania na boso,a jak dlugo mozna biegac boso po kamieniach i twardym podlozu?:)Chociaz do krotkich dystansow sa spoko

      Delete
  5. Aga, również biegam i korzystam z systemu nike+. nie przerobiłam wielu modeli butów, ale odkąd dostałam na dzień kobiet Nike Lunarglide3 jest mi znaczniej łatwiej i przyjemniej odbywać trening. dobrze trzymają stopę (dzięki różnym kosmicznym technologiom) do tego sama podeszwa jakby oddaje każdy Twój krok i wspomaga odbicie. zapewne jest mnóstwo lepszych modeli, jednak wydaje mi się, że do biegania na bieżni nie są konieczne buty profesjonalne typu asics, new balance czy brooks. dodatkowym plusem jest linia oraz to, że jak na buty do biegania są ładne. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam sie w stu procentach.Wybor butow trzeba zaczac od rozpoznania jakim biegaczem sie jest (overpronation,underpronation ect).Ten system co trzyma stope w bucie nazywa sie Dynamic support.Podeszwy w lunarglide wykonane sa z tworzywa ,ktore "rozpoznaje"
      jak uklada sie stopa na podlozu i daje odpowiednie wsparcie w miejscach w ktorych stopy w ktorych jest wymagane,aby nie przyspozyc sobie kontuzji.

      Delete
  6. Ja posiadam Reebok, które według producenta dzięki ustawieniu podeszwy dodatkowo modelują górną partię ud, a przede wszystkim pośladki z każdym wykonanym krokiem. Nie wiem, czy to prawda,ale biega się w nich dobrze (ja uprawiam marszobieg na dworze). :)

    ReplyDelete
  7. Aga firma Asics robi dobre buty do biegania.

    ReplyDelete
  8. Hej, najlepiej bedzie jak pojdziesz do dobrego sklepu sportowego i powiesz do czego maja Ci sluzyc te buty. Powinni Ci zaproponowac kilka modeli, wyprobowac (dobrac do Twoich potrzeb) na specjalnej biezni i wtedy cos napewno wybiezesz :) Pozdrawiam :))

    ReplyDelete
  9. Bieganie na chomika haha ale mnie rozbawiłaś z rana:) dobrej nocy, a u nas w Polsce piękny, ciepły, słoneczny poranek..... i wolny dzień od pracy. Ja na bieżni maszeruję, rzadko biegam, bolą mnie kolana:(

    ReplyDelete
  10. Polecam Reebok Easytone, jest mnóstwo modeli i na pewno znalazłabyś odpowiednie dla siebie:)

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  11. Widziałam całkiem dobre z Reeboka. Miałam je na stopie i całkiem nieźle się sprawowały. Były specjalnie zaprojektowane do biegania. Ale nie wiem jak się sprawują, bo ich nie kupiłam ;D

    ReplyDelete
  12. zdecydowanie tylko nike moim zdaniem,jest mega wybor,idziesz do sklepu i cala polka butow dla kobiet tylko do biegania,nic tylko w kolorze wybierac;p

    ReplyDelete
  13. Tak się składa, że mój Narzeczony jest fanem wszelkich sportów, w tym biegania. Na Twoje życzenie podpytałam Go trochę i oto czego się dowiedziałam :)
    On biega obecnie w butach firmy Asics i są to już jego drugie buty do biegania tej marki. Podobno są jednymi z lepszych :] Ja osobiście biegam w Nike specjalnie przeznaczonych do biegania i są naprawdę w porządku. Wydaje mi się, że to zależy jak często biegasz. Jeśli regularnie, to warto wybrać profesjonalne buty :)

    ReplyDelete
  14. Ja od kilku miesiecy biegam w butach Asics, swietnie sie sprawdzaja. Jest wiele modeli do wyboru w zaleznosci od zawartosci portfela. Moje maja ta zelowa podeszwe. Dodam, ze biegam na zewnatrz.

    ReplyDelete
  15. ja mam dwie pary butów do biegania nike i reebok. Odkąd zaczęłam biegać w butach przeznaczonych typowo do biegania nie wyborażam sobie ubrać do tego inne obuwia :)

    Osobiście preferuje nike, buty są wygodne i dobrze wykonane, służą mi już od dłuższego czasu.

    Najlepiej byłyby gdyś przeszła się do jakieś sportowego sklepu z profesjonalną obsługą gdzie ktoś pomógły by Ci wybrać odpowiedni model. Nie radzę kupować przez internet ponieważ takie buty warto przymierzyć i nawet trochę potruchtać w nich po samym sklepie, zobaczyć jak leżą.

    W wolnej chwili zajrzyj na stronkę:
    www.bieganie.pl

    dużo artykułów, cennych rad :) pozdrawiam!

    ReplyDelete
  16. Osobiście uważam że najlepsze są Reebok easytone ;))

    ReplyDelete
  17. Witaj, biegam regularnie od początku roku, niby niedługo, ale zdążyłam to polubić i trochę poszerzyłam swoją wiedzę o akcesoria do biegania, szczególną uwagę zwróciłam na buty - tutaj opisałam swój wybór: http://rozowaszpilka.blogspot.com/2012/03/buty-do-biegania-moj-wybor.html JEżeli masz ochotę to przeczytaj ten post. Zdecydowanie polecam moje buty :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  18. Nike lub Reebok ma tez całkiem niezłą ofertę butów do biegania, jesli masz płaskostopie, lub stopa odchyla Ci sie podczas biegu na lewo lub prawo, to polecam buty dla osób pronujących (cięzar ciała podczas biegu jest przenoszony na wewnętrza strone stopy, płaskostopie) lub supinujących (na zewnętrzna krawedź stopy). jak sprawdzic czy jestes pronująca/supinująca? Sprawdź swoje buty do biegania a takze te na codzien, zobacz gdzie są najbardziej starte podeszwy, z której strony. )

    Być moze o tym wiesz, ale nawet sporo osób ktore biega, moich znajomych, a robia to tak sobie amatorsko, w ogole nie wie o czym mówie jesli pytam o pronowanie. A jesli biegasz 40 min dziennie to jest to ważne dla stopy. Mam nadzieje ze cos tam się przydało z tego co napisalam :)

    ReplyDelete
  19. Ponoć najlepiej jest biegać na boso :D
    Ae tak ogólnie to polecam Ci rozejrzeć się za Reebokiem ;)

    ReplyDelete
  20. Asicsy są najlepsze, kiedyś ostro trenowałam i wszyscy w moim klubie mieli Asicsy, wszyscy trenerzy je nosili i faktycznie- są najlepsze. Polecam :)

    ReplyDelete
  21. Polecam Ci buty firmy Spira, jest to firma z USA więc nie będziesz miała problemu z dostaniem tych butów u Was w sklepach ( czego nie mogę niestety powiedzieć o Polskich sklepach). Ja swój pierwszy model kupiłam 3 lata temu i świetnie się spisywał. Są bardzo lekkie i wygodne. Wykonane z przewiewnego materiału. Mają system sprężyn amortyzujących stawy. Moje buty już się trochę zniszczyły i właśnie planuje kupić nowe i chyba znowu zdecyduję się na tą markę.

    ReplyDelete
  22. ja biegam w zwykłych trampkach, które bardzo dobrze się sprawują i po ok. godzinnym bieganiu nie bolą.Trapki kupiłam w auchan'ie za ok 14 zł

    ReplyDelete
  23. Ja mam Reebok i są ok wcześniej miałam puma ale były fatalne ;(((

    ReplyDelete
  24. Jak dla mnie to tylko asics :)

    ReplyDelete
  25. Jak dla mnie to tylko ASICS :)

    ReplyDelete
  26. Ja posiadam Merrell, są niesamowicie wyprofilowane do stopy, zresztą moja stopa jakoś ogólnie uwielbia ich buty, nie ważne klapki, sandały, sportowe czy do trekingu. Poleciłam je kilku moim koleżanką i również są nimi zachwycone. Co prawda minusem są dość drogie, ale jeśli się biega regularnie to na prawdę warto w nie zainwestować. Chyba już nigdy nie kupię innej marki. Jeśli będziesz mieć okazje to sobie przymierz je chociaż, ja właśnie po samym sprawdzeniu w sklepie wiedziałam że muszę je mieć. Trochę czasu zbierałam ale było warto :)

    ReplyDelete
  27. zapytałabym w sklepie sportowym:)

    ReplyDelete
  28. Ja wolę bieganie outdoorowe - może dlatego, że lubię biegać w czasie deszczu. Tylko zimą mam problem i zwykle rezygnuję po pierwszych mrozach. A potem wiosną znowu się męczę na pierwszych treningach ;)
    Też biegam z tą aplikacją, ale z wersją GPS, bo nie chciałam kupować specjalnego czujnika do buta - moi znajomi mówią, że potrafi uwierać w stopę podczas biegu:( Wersja GPS jest płatna, ale kosztuje kilkanaście zł - to nie aż tak dużo (czujnik jest znacznie droższy).
    Co do butów. Teraz biegam w Nike + (ale bez czujnika oczywiście)lunarlon. Dokładnie w takich: http://store.nike.com/us/en_us/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-100701/pid-417595. Kupiłam je w tamtym roku i jestem z nich na razie bardzo zadowolona. Kolory na początku mi się nie podobały, ale już wiem, że to nie wygląd takich butów jest najważniejszy. Poza tym z czasem doceniłam te żółte podeszwy – jestem dobrze widoczna wieczorem, gdy biegnę przy ulicy ;)
    W moim domu były już chyba wszystkie buty świata, bo mój brat jest z zawodu trenerem personalnym/ osobistym (jak zwał, tak zwał), więc bardzo często biega ze swoimi klientami. Reeboków nie polecam (on też nie) – niszczą się nieproporcjonalnie szybko do ceny, którą trzeba za nie zapłacić. Ta firma produkuje świetne rzeczy, ale nie buty do biegania ;) Ja polecam buty New balance i asics – są trochę drogie, ale wytrzymują wieki.
    Spytałam brata, w czym trzeba biegać na bieżni. Powiedział, że niektórzy jego klienci (którzy uwielbiają mieć „odpowiedni strój do wszystkiego”) przynoszą ze sobą specjalne buty do biegów na bieżni, ale takie obuwie ma zwykle podeszwy bardzo podatne na starcie i ubicie przez co po 4 miesiącach są do wyrzucenia. Do biegów poza siłownią zupełnie się nie nadają. On sam na siłowni trzyma po prostu nową parę tradycyjnych butów do biegania i to samo polecam swoim klientom. Czyli jedna para do ćwiczeń siłowych i fitness, a druga do biegania na bieżni. Powinny to być buty przystosowane do biegania na bardzo twardej powierzchni. To prawda, że dobrej jakości bieżenie w drogich siłowniach dają jakąś tam amortyzację, ale wielu ludzi ją bardzo przecenia. Te bieżnie są wybijane przez setki osób dziennie (pomnóż to przez ilość dni w tygodniu, miesiącu…).
    I jedna ważna rzecz – jeśli biegasz często – znajdź specjalistyczny sklep ze sprzętem dla biegaczy, w którym wykonają pomiar, jak zachowuje się Twoja stopa w czasie biegu. Takie badanie zrobisz tylko raz i już zawsze będziesz wiedziała, jakie buty wybierać. Często takie badania są bezpłatne, jeśli w ciągu tygodnia zdecydujesz się na zakup butów w danym sklepie. A nawet jeśli raz masz zapłacić za to, żeby wiedzieć, jakie buty są dla Ciebie dobre, to naprawdę warto. „Czasem buty za 500 zł potrafią zaszkodzić bardziej niż buty za 50 zł” – to słowa mojego brata, największego snoba ever, który wiecznie wybiera jakiś dziwaczny, specjalistyczny sprzęt (nie mogłam uwierzyć, że powiedział coś takiego :P). Od siebie dodam tylko, że zdrowie stawów docenia tylko ten, kto jest stracił ;)
    Ale się rozpisałam – mam nadzieję, że pomogłam. Jak będziesz miała jakieś pytania - wiesz, gdzie mnie znaleźć ;)

    ReplyDelete
  29. Cześć :) Ja mam pytanie zupełnie od bieżne od tematu posta. Więc jak mówiłaś jesteś kosmetyczką. Nie wiem czy będziesz znała odpowiedź na moje pytanie, ale warto spróbować. W listopadzie przytrzasnełam drzwiami sobie palca i na płytce paznokcia powstała granatowa plama, od lutego on schodzi mi. Aktualnie już jest prawie na końcu i tak na koniec maja powinien już odpaść. Ale się zastanawiam, czy taki "nowo narodzony" paznokieć można od razu malować lakierami, lub przyklejać sztuczne paznokcie czy robić żelem, czy trzeba odczekać jakiś określony czas? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  30. Ja mam buty Kalenji (miałam ograniczony budżet), ale uważam, że są rewelacyjne. Kiedyś biegałam w "reebokach", ale nie były to buty czysto biegowe, więc i jakoś treningu nie była zadowalająca. Każdy ma inne preferencje i możliwości budżetowe. Poszukaj sobie info na "bieganie.pl" ja znalazłam tam info o moich kalenji'nach :-)
    No i przede wszystkim w butach trzeba troszkę "pobiegać" po sklepie :-)

    ReplyDelete
  31. Sama chętnie się dowiem, bo ćwicze aero a tuż po biegam. Czy istnieją buty do tego i tego??????

    ReplyDelete
  32. Zdaniem mojego Narzeczonego i jego przyjaciół, którzy biegają najlepszą marką butów do biegania jest ASICS. Narzeczony miał problemy z kolanami po bieganiu, od kiedy kupił sobie buty tej marki problemy ustąpiły. Biega teraz codziennie.

    ReplyDelete
  33. Ja preferuje Reebok. Miałam na fitness tej marki butki i służyły dzielnie przez dobre kilka lat .Zmienilam na Nike i nie jestem za bardzo zadowolona .Wrócę na 100% do Reeboka -pewnie coś z Easy ,albo easytone ,albo easytrain.

    ReplyDelete
  34. Poszukaj tu:
    http://www.saucony.com/store/SiteController/saucony/home

    http://www.eobuwie.com.pl/firm-pol-1314026045-Asics.html?gclid=CN_7p8Xb3q8CFYrP3wodHGzKGA

    Kiedyś oglądałam taki reportaż, w którym prowadzący obserwowali na jakimś ?maratonie? kto, i jakie buty nosi. Nie mogę tego znależć ale naprawdę można się było trochę dowiedzieć o tym, jakie buty wybrać.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  35. Poszukaj tu:
    http://www.saucony.com/store/SiteController/saucony/home

    http://www.eobuwie.com.pl/firm-pol-1314026045-Asics.html?gclid=CN_7p8Xb3q8CFYrP3wodHGzKGA

    Kiedyś oglądałam taki reportaż o ?maratonie?. I tam prowadzący sprawdzali w jakich butach biegną ludzie. Naprawdę można było dużo dowiedzieć się na temat firm butów do biegania.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  36. Ja słyszałam, ze buty Reebok Easy tone są dobre. Ich ambasadorką jest Ania Mucha, nasza aktorka. :) Mi się one bardzo podobają, tyle że ja nie biegam. :)

    ReplyDelete
  37. Ja biegam w reebokach i nie narzekam, są przewygodne i stabilne ;) Uwielbiam Twoje bloga tak na marginesie ;) Jesteś taka prawdziwa, inteligentna i skromna ;) Pozdrawiam serdecznie :*

    ReplyDelete
  38. Niedawno wyszły buty z oddzielonymi palcami u stóp np. FILA. Podobno bardzo odciążają kolana, moja koleżanka miała zalecienie trenować w takich do maratonu. Wygląda się jak żaba ale ponoć działają :)

    ReplyDelete
  39. ''Na chomika hahaha'':))) Ja preferuję las koło domu do biegania, idealne podłoże dla stóp i te widoki.. Mam buty Nike i uważam je za najwygodniejsze (porównując do reeboka i tanszych new balance), nie wiem jaki to model niestety, bo sie wszystko wytarlo, więc chyba nie bardzo pomoglam:(

    ReplyDelete
  40. ja mam reebok realflex - jak dla mnie super - leciutkie, przewiewne i dobrze amortyzują

    ReplyDelete
  41. ja jakis czas temu zaczelam biegac i bardzo chcialabym robic to 40 min dziennie ale zawsze jest "cos" i wychodzi 1-2 razy w tygodniu...

    niestety na butach nie sie znam

    ReplyDelete
  42. Witam, ja trochę z innej beczki. W swoich filmikach na YT mówiłaś kilka razy, że robisz sobie zabiegi kwasem glikolowym. Czy mogłabyś napisać na blogu albo opowiedzieć w następnym filmiku o działaniu kwasu glikolowego i dlaczego akurat taki kwas wybrałaś a nie inny, bo wiem że są też inne? Napisz/opowiedz też proszę jakie Ty widzisz efekty i jakich się jeszcze spodziewasz. Bardzo bym chciała wiedzieć i pewnie nie ja jedna na jakie makamenty urody ten kwas jest najlepszy (na zasadzie BHA do trądziku,a do czego glikolowy?). Napisz też proszę jakich stężeń używasz. Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  43. Zawsze będę każdemu poszukującemu butów do biegania linkować 2 filmy, ta dziewczyna przebiegła maraton i ma wiele bardzo pożytecznych rad i informacji do powiedzenia w temacie jak dobrać buty do biegania!
    filmik 1 KLIK
    filmik 2 KLIK
    W niektórych sklepach jest specjalna maszyna, na której stajesz i generuje ona obraz twojej stopy a raczej pokazuje jak rozkładają się na niej siły :)

    ReplyDelete
  44. Mizuno lub Asics-y. Te drugie mają chyba większy wybór jeżeli chodzi o buty do biegania na twardych nawierzchniach. Kosztują trochę więcej niż np. Nike czy Adidas, ale są specjalistyczne i zdecydowanie lepsze jeśli chodzi o podeszwę, jej profilowanie i wytrzymałość. New Ballance ma za to baaardzo leciutkie buty do biegania.
    Wyżej wymienione marki dodatkowo mają rozróżnienie ze względu na stopę: supinujące, pronujące lub neutralne (wkładki, wykonanie podeszwy), co też jest ważne w przypadku, gdy masz zamiar biegać regularnie.

    ReplyDelete
  45. Moja pani z wf ma taki model Reebok SimplyTone i jest z nich bardzo zadowolona :)

    ReplyDelete
  46. Polecam strone www.biegaczka.com.pl . to nie spam, a naprawdę zachęta. Nie znam autorki, ale powiem tylko jedno: po obejrzeniu filmików i przeczytaniu kilku wpisów, zachęciła mnie, aby ruszyć się troszkę z miejsca. Jest tam też poruszana kwestia obuwia, więc może Ci się przyda. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  47. Agnieszko zobacz buty firmy adidas, specjalne do biegania, model > BUTY ADIDAS CC RIDE W
    nie są najpiękniejsze, ale dobrze się sprawdzają :)

    ReplyDelete
  48. Reebok EasyTone są przeznaczone do biegania, a dodatkowo "kształtują sylwetkę i pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, nawet do 25%; )) Są różne modele itd. : ))

    ReplyDelete
  49. Mam new balance i jestem bardzo zadowolona. Jesli chodzi o cwiczenia, to polecam Insanity.

    ReplyDelete
  50. ja lubię biegać w reebokach easy tone, ale faktem jest, że wolę na świeżym powietrzu, a one dosyć dobrze odbijają się od twardego podłoża, dlatego mam wrażenie, że dodatkowo odciążają stawy (; i nie mam pojęcia czy na bieżni też się sprawdzą (; jeśli bardzo Ci zależy, mogę wybrać się w najbliższych dniach gdzieś na siłownię i przetestować. pozdrawiam.

    ReplyDelete
  51. Ja mam buty adidasa, są bardzo lekkie, wygodne i nie wgniataja się w środku, jestem z nich bardzo zadowolona!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  52. Ja chętnie poczytam post na temat Twoich ćwiczeń. Ja też biegam, co prawda nie "na chomika" ale na dworze bo nie mam w pobliżu żadnej siłowni. Mam Nike Air Pegasus +27 GTX i jestem zadowolona. Zaznaczę tylko, że są to moje pierwsze buty do biegania więc nie mam porównania. Ale zadowolona jestem - noga jest na swoim miejscu ;)

    ReplyDelete
  53. Witaj!
    Jestem sportowcem i sama używam Nike Pegasus. Jednak każda stopa jest inna i wymaga indywidualnego "traktowania". Powinnaś wziąć pod uwagę budowę swojej stopy- tu link do prostego testu: http://aktywni.pl/aktualnosci/test-wodny/
    Wierzę jednak, że w USA w sklepach pracują profesjonaliści, którzy pomogą Ci w doborze butów oraz powinny być w sklepach specjalne maszyny do badania budowy stopy.
    Odpowiedni dobór butów pozwoli Ci uniknąć kontuzji, obtarć(spowodowane najczęściej za małym rozmiarem). Najlepiej wybrać się po zakupy popołudniu, gdy stopa jest "rozchodzona", ponieważ buty do biegania nie powinny się rozejść. Kiedy już znajdziesz odpowiednie modele dla siebie, swojej stopy i treningu który wykonujesz, potestuj je w sklepie, pobiegaj.
    A tak poza tym gdybym mogła Ci doradzić to zamiast biegania wybierz się po prostu na trening siłowy który ma o wiele więcej korzyści.
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  54. Dobre firmy produkujące buty biegowe to Asics i New Balance. Robiąc prosty test z kartonem i wodą (moczysz stopę w wodzie i robisz odcisk na kartonie) dowiedz się jaki masz kształt stopy (pronator, neutralny, supinator) i w sklepie dopasują ci odpowiedni model ;) Skoro biegasz po bieżni, nie w terenie, proś o buty z dobrą amortyzacją stopy. Nike Air Max ponoć też się sprawdzają :P

    ReplyDelete
  55. Mężowi mojemu polecono w sklepie buty do biegania firmy Mizuno. Jest bardzo zadowolony, buty dobrze wyprofilowane, lekkie. Tutaj znalazłam na stronie inf. o modelach i przeznaczeniu http://www.biegiuliczne.pl/buty-mizuno.html

    ReplyDelete
  56. polecam Asics. w sklepach sportowych na maszynie sprawdzają jak się stopa układa i dopasowują buty indywidualnie

    ReplyDelete
  57. polecam Asics. W sklepie na maszynie sprawdzają jak się układa stopa i dopasowują buty indywidualnie. Mój teść biega w "Asicsach" maratony

    ReplyDelete
  58. ja mam juz druga pare Pumy i uwielbiam je do biegania:)

    ReplyDelete
  59. Kolejny glos na Asics :)

    ReplyDelete
  60. Podziwiam zapal :) Ja na Twoim miejscu poszalbym do sklepu ze sportowym obuwiem i poradzila sie sprzedawcy. Sa rozne modele, do biegania po miekkkim podlozu, biezni, czy chodniku. Sprzedawca powinien Ci sluzyc pomoca. Kazda firma ma rozne modele i wszystko zalezy od zawartosci portfela na co sobie chcemy pozwolic. Powodzenia! czekam na relacje :)

    ReplyDelete
  61. W Nike Air Max świetnie się biega :D Sa nieziemsko wygodne i jajkby same wyprowadzaja krok :)

    ReplyDelete
  62. ja mam reebok easy tone i biega mi sie w nich super

    ReplyDelete
  63. Trzy sezony przebiegane głównie po betonowych chodnikach w najzwyklejszej parze Asics :) Są bardzo wygodne, kupiłam rozmiar większe, ponieważ od biegania (wysiłku) stopy trochę puchną, a nie ma co ich za mocno ściskać, męczyć. Buty to w bieganiu podstawa. Miałam Adidasy i Nike, ale to są najlepsze. Lekkie, wygodne, mają wkładkę żelową w pięcie i bardzo wolno chłoną zapach ;) = nie trzeba ich tak często myć. Fakt, mają w większości dużo kolorowych, odblaskowych lamówek, wstawek, ale akurat jak się biega na zewnątrz widoczność jest podstawą. A zresztą bieganie daje radość, więc i te kolorowe elementy pasują! Pozdrawiam!!!

    ReplyDelete
  64. To pisała Dominika, nie Sebastian :)
    Jeszcze raz pozdrawiam!

    ReplyDelete
  65. Trzy sezony przebiegane głównie po betonowych chodnikach w najzwyklejszej parze Asics :) Są bardzo wygodne, kupiłam rozmiar większe, ponieważ od biegania (wysiłku) stopy trochę puchną, a nie ma co ich za mocno ściskać, męczyć. Buty to w bieganiu podstawa. Miałam Adidasy i Nike, ale to są najlepsze. Lekkie, wygodne, mają wkładkę żelową w pięcie i bardzo wolno chłoną zapach ;) = nie trzeba ich tak często myć. Fakt, mają w większości dużo kolorowych, odblaskowych lamówek, wstawek, ale akurat jak się biega na zewnątrz widoczność jest podstawą. A zresztą bieganie daje radość, więc i te kolorowe elementy pasują! Pozdrawiam!!!

    ReplyDelete
  66. Reebok Easytone! Bardzo dobrze trzymają nogę i moim zdaniem dodają przez tę stabilność większego powera ;-) Pozwalają stopom oddychać, a poza tym... są bardzo stylowe! ;-)

    ReplyDelete
  67. Aga mam pytanie bo w moim iphonie jest aplikacja "nike+ Ipod" i czy do aktywacji muszę mieć specjalne buty ? Na razie śmigam w moich starych nike z podeszwą przystosowaną do biegania. : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moja aplikacja do Nike+ GPS, jest platna, w USA $1.99, program uzywam GPS wiec nie jest potrzebny nadajnik, telefon trzeba miec tylko przy sobie :) wczesniejsza aplikacja chyba wymagala dodatkowego nadajnika. PS. Bardzo lubię odwiedzać Twojego bloga ;)

      Delete
    2. Jesli masz w ipgonie aplikacje do biegania nike+ to aby pomiary spalonych kalorii,dystansu,predkosci byly wiarygodne i rzeczywiste to trzeba miec buty nike+ (prawie szystkie buty nike do biegania sa przystosowane do aplikacji :)nike+)i trzeba dokupic sensor,ktoey wklada sie do lewego buta (tam jest taka specjalna "dziura" wewnatrz buta.wtedy sensor laczy sie z twoim iphonem i wtedy hulaj dusza biegaj.i wtedy wszytskie wyliczenia sa dokladne.Pracuje w sklepie Nike w Holandii i mamy treningi na temat butow do biegania i calego nike+

      Delete
  68. mizuno i asics buty tych marek w większości są zaprojektowane do gry w siatkówke ale do biegania nadają sie jak najbardziej. ja trenuję siatkówkę z mizunami i nie narzekam.

    ReplyDelete
  69. Ja mam niezawodne Adidasy do biegania, choc tez szukam akurat czegos nowego, innej firmy. Daj znac co kupisz, pls :)

    ReplyDelete
  70. Ja biegać dopiero zaczęłam i jestem w tym temacie jeszcze zielona :) Buty kupiłam przypadkowo gdy natknęłam się na promocje. Mam Nike AIR MAX MOTO+ 8 i jestem bardzo zadowolona! Buty są lekkie, idealnie dopasowane do stopy i mam wrażenie ze biegają za mnie :) Nie są może piękne ale są niesamowicie wygodne. Gdzieś się doczytałam ze są przeznaczone na twarda powierzchnie, a ja w większości po takiej biegam. Jest dużo nowszych modeli, ale ja nie mam porównania.

    Tu jest trochę o tych butach http://www.etrampki.pl/damskie-buty-nike/2685,-Zafunduj-swoim-stopom-komfort-totalny.html

    ReplyDelete
  71. vibram, tutaj jest link http://www.vibramfivefingers.com/index.htm

    ReplyDelete
  72. moja koleżanka biega w Nike Free 3.0 V4, jest zadowolona a buciki ma w kolorze MINT które wyglądają bardzo ładnie.

    http://www.youtube.com/watch?v=N1ftYW_5jtU

    ReplyDelete
  73. Od nienawna też chcciałam biegać, ale jakoś nie mogę się do tego zabrać ;-). Na swoją nokię ściągnęłam też podobną aplikację, która nazywa się endomodo. Buty też planuję kupić, ale nie wiem jeszcze jakie ;-). Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  74. Od nienawna też chcciałam biegać, ale jakoś nie mogę się do tego zabrać ;-). Na swoją nokię ściągnęłam też podobną aplikację, która nazywa się endomodo. Buty też planuję kupić, ale nie wiem jeszcze jakie ;-). Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  75. hej, studiuje sport management i moja znajoma z roku robila badania w podobnym temacie i u niej na grupie biegaczy testujacej rozne obuwie (nie pamietam konkretnych modeli, ale wszystkie modele przeznaczone byly do bieganie, testowane byly puma nike reebok adidas asics i jakas firma no-name:P ) z tego co pamietam w wiekszosci kategorii (komfort, obtarcia, przyczepnosc, stabilizacja etc) wygraly Asics :)

    ReplyDelete
  76. Wyciram trzecia pare adidasow... Biegam codziennie, na zewnatrz albo na biezni, jak pogoda pozwoli i jak mi sie chce, zwykle miedzy 5 a 10 km i raz w miesiacu polmaraton - i adidasy naprawde polecam! Zwlaszcza technologie adi zero lub clima cool - stabilne i leciutkie. Powodzenia z bieganiem, bieganie rzadzi! :) z.-

    ReplyDelete
  77. Ja ze swojej strony polecam New Balance. biegam ( marszobieg) w nich od 2 lat i są świetne! Akurat mój model przeznaczony jest do biegania po powierzchni mieszanej czyli asfalt i drogi polne. Jak wskoczyłam w nie pierwszy raz, poczułam w ogóle inną jakość chodu i biegu. są bardzo stabilne i miło otulają stopę. zamawiałam je przez internet z polskiej strony producenta (dystrybutora?) i przyznam, że trafiłam w 10! kosztowały coś około 350zł. na stronie jest masa informacji, które pomagają w wyborze ( np w zależności czy masz płaskostopie, stopę supinującą czy neutralną.

    ReplyDelete
  78. Aga, Nike ma szeroka game butow do biegania,odpowiednich do kazdego rodzaju biegania i do kazdej stopy.Jak chcesz moge Ci zrobic krotki opis tych butow (bo pracuje w sklepie Nike w glownej siedzibie na Europie i mamy tutaj informacje na temat produktu z pierwszej reki.Polecam Cis ie udanie do Nike Town w NYC i tam ci powinni zrobic test na biezni i dobrac odpowiedni model butow do Twojego biegania.albo powinien byc osobny sklep Nike Running,tam tez Ci dobiora buty.Pozdrawiam z Holandii

    ReplyDelete
  79. a tym bardziej jak uzywasz aplikacje nike+ to aby pomiary byly jak najbardziej wiarygodne to najlepiej buty Nike sie nadaja do biegania:)Zadna autoreklama:)

    ReplyDelete
  80. Fajne, ja nie mam bieżni ale stepper. To też trochę podobne do biegania i tak szybko się nie nudzi

    ReplyDelete
  81. Posiadam asics; sa wspaniałe. Bieganie, chodzenie w nich bardzo wygodne. Polecam!!!!!! Idz do sklepu i dotknij je, sa naprawde wygodne.

    ReplyDelete
  82. Szkoda, że nawet mimo dobrych butów bieganie jest dość szkodliwe dla stawów i kręgosłupa :/

    ReplyDelete
  83. Nic nie zastapi normalnego biegania. Kocham biegać i robię to regularnie 3 razy na tydzień na czasem częściej. Bieżnia to nie to samo.

    ReplyDelete
  84. Do tej pory biegałam w butach Adidas, wydawało mi się, że są całkiem wygodne, a ponieważ kosztowały jedyne 10$ jeszcze bardziej je doceniałam :) Trzy dni temu dostałam na urodziny Nike free run 3, pierwszy test biegowy jutro, ale samo chodzenie w nich jest niebiańską przyjemnością i sa chyba trzy razy lżejsze od mojego poprzedniego modelu.Pozdrowienia z Kansas City :)

    ReplyDelete

Proszę nie zostawiać komentarzy służących autopromocji blogów czy stron personalnych. Komentarze z reklamą blogów i rozdań będą usuwane, więc proszę ich nie dodawać.

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...